First  Prev  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Next  Last
Post Reply Pop Team Epic Discussion
20886 cr points
Send Message: Send PM GB Post
20 / M
Online
Posted 1/5/18 , edited 1/6/18
There is no anticipation


https://myanimelist.net/anime/35330
Official Website: http://hoshiiro.jp/
Official Twitter: https://twitter.com/hoshiiro_anime
Twitter Hashtag: #ポプテピピック
CM: https://www.youtube.com/watch?v=tKVnkqDCG-o
PV: https://www.youtube.com/watch?v=otfYAvJzoRE
PV ANIPLUS ver.: https://www.youtube.com/watch?v=xnOHKecWTJY

Synopsis


Two high school girls, the short and exceptionally quick to anger Popuko, and the tall and much more calm Pipimi, do insane things and swear like sailors in this absurdist comedy filled with references and meta humor.

(Source: MAL)

Other Info:

Type: TV
Episodes: 12
Status: Not yet aired
Aired: Jan 7, 2018 to ?
Premiered: Winter 2018
Broadcast: Sundays at 01:00 (JST)
Producers: King Records
Licensors: None found, add some
Studios: Kamikaze Douga
Source: 4-koma manga
Genres: Comedy
Duration: Unknown
Guest Pass Litter Moderator
121178 cr points
Send Message: Send PM GB Post
F / Boston-ish
Offline
Posted 1/5/18 , edited 1/5/18

globenstuff wrote:
Status: Not yet aired
Aired: Jan 7, 2018 to ?
Premiered: Winter 2018
Broadcast: Sundays at 01:00 (JST)


Looks like you got confused and started this thread a day early. Since no one, to my knowledge, has reported it and it's been up for hours, I'll let it go this time, but remember in the future that new discussion threads for the current season shows should not be started any earlier than the first episode's broadcast date and time.
20886 cr points
Send Message: Send PM GB Post
20 / M
Online
Posted 1/5/18 , edited 1/6/18

lorreen wrote:


globenstuff wrote:
Status: Not yet aired
Aired: Jan 7, 2018 to ?
Premiered: Winter 2018
Broadcast: Sundays at 01:00 (JST)


Looks like you got confused and started this thread a day early. Since no one, to my knowledge, has reported it and it's been up for hours, I'll let it go this time, but remember in the future that new discussion threads for the current season shows should not be started any earlier than the first episode's broadcast date and time.


Yeah that was my fault for not checking more than one site (and not paying attention to my copy paste). Anichart had it for episode 1 to release today, they eventually fixed it.
243166 cr points
Send Message: Send PM GB Post
28 / M / Anime World
Offline
Posted 1/6/18 , edited 2/3/18
I'm not watching this show for Winter but from what I heard from Japanese audiences, the first episode was rated really bad.

There's no anticipation topic for this btw.
74089 cr points
Send Message: Send PM GB Post
35 / M / Seattle
Offline
Posted 1/6/18 , edited 1/6/18
The first episode is now out on Crunchyroll and HIDIVE. Episodes air at 9:30am Pacific every Saturday. http://www.crunchyroll.com/pop-team-epic/episode-1-youre-the-only-one-im-telling-759087

Episode 1

And it begins with a teaser as I'm not sure if I'm watching the right show or not. Well, that was an epic fail, and that probably was intentional seeing that the second half is a repeat of the first half with some subtle changes to it. At least I give the creators credit for striving to be bad and being fully aware of how it will turn out. Anyway, it doesn't look like it's going to stay given how messed up it is.

Nevertheless, this show's name is actually Pop Team Epic Fail as all I can think about is this:

18302 cr points
Send Message: Send PM GB Post
21 / M
Offline
Posted 1/6/18 , edited 1/6/18

stark700 wrote:

I'm not watching this show for Winter but from what I heard from Japanese audiences, the first episode was rated really bad.

There's no anticipation topic for this btw.


Yeah I heard that the NND ratings for it were absolutely terrible, gonna watch it now though and see what I think...
19313 cr points
Send Message: Send PM GB Post
27 / M / Houston, Texas
Offline
Posted 1/6/18 , edited 1/6/18
Wtf did I just watch??? LOL

Also I'm not sure why the second half of the episode replays the first half.

EDIT: Ok I noticed the subtle differences.
ndeso 
8012 cr points
Send Message: Send PM GB Post
31 / M
Offline
Posted 1/6/18 , edited 1/6/18

TheDustyForest wrote:


stark700 wrote:

I'm not watching this show for Winter but from what I heard from Japanese audiences, the first episode was rated really bad.

There's no anticipation topic for this btw.


Yeah I heard that the NND ratings for it were absolutely terrible, gonna watch it now though and see what I think...


From what I read on Japanese twitter:
pre-release showing, CATV/satellite and NND live broadcast are ALL different (content-wise).
Basically, this show trolled everyone.

Edit: Japanese hoax. Sorry.
Someone I know watched all three version. He ended up watching the same thing 6 times lol

Also, it isn't clear whether the ratings are actually indicative or NND audience just played along with the trolling.
This show bills itself as "shitty anime" after all...
31931 cr points
Send Message: Send PM GB Post
M / Somewhere in the...
Offline
Posted 1/6/18 , edited 1/6/18
to quote a famous clown... "WHAT THE HELL WAS THAT!!!"
1942 cr points
Send Message: Send PM GB Post
31 / M / Azeroth
Offline
Posted 1/6/18 , edited 1/6/18


TES-V: POP


7917 cr points
Send Message: Send PM GB Post
Offline
Posted 1/6/18 , edited 1/6/18
Yeah, I don't think I have enough brain power left to continue watching this.
This was weird, but it it didn't really keep my attention.
26703 cr points
Send Message: Send PM GB Post
Offline
Posted 1/6/18 , edited 1/7/18
Ugh that was a struggle when I saw it repeating I couldn't take it, dropped so hard...
36849 cr points
Send Message: Send PM GB Post
Online
Posted 1/6/18 , edited 1/6/18
Well that was something.

Skyrim reference for the win.

I see many gifs coming from this show.
12892 cr points
Send Message: Send PM GB Post
39 / M / SW Ontario, Canada
Online
Posted 1/6/18 , edited 1/7/18
I get that it's supposed to be intentionally bad but the thing is there were a few moments here and there that were actually funny or at least sort of clever. The question then is do you really want to slog through garbage to get the few seconds of potentially worthwhile material? I'm heavily leaning towards no but I'll probably check back in next week regardless.

This would have done much better as a short or even micro length series where the actually fun/funny bits could be shown and then that's about it, but I guess that's not what they are going for.
61577 cr points
Send Message: Send PM GB Post
37 / M / Planet Sanno
Offline
Posted 1/6/18 , edited 2/24/18
None of you are blazing up before watching this, are you?

I think that makes a significant difference. (See: Magical Somera-chan.)
First  Prev  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Next  Last
You must be logged in to post.