Post Reply Has any one seen the color of magic yet?
Creator
7133 cr points
Send Message: Send PM GB Post
31 / F / Lalaland
Offline
Posted 3/26/08 , edited 3/26/08
Yep they did it again. I was really elated when I heard they were making the first novel into the next discworld film. I mean I would have loved to have seen mort or thief of time or thud even, but maybe they'll make those next *hopes*...

Anyhoo, has anyone seen it yet? Is it as good as you imagined? I liked their adaption of hogfather, even though it wasn't how I imagined certain characters to be like. I'm not sure about albert playing rincewind either ... I was expecting someone skinnier...
Member
319 cr points
Send Message: Send PM GB Post
32 / M / CZE
Offline
Posted 3/27/08
Hey I almost forgot about this *downloading, downloading*
Member
319 cr points
Send Message: Send PM GB Post
32 / M / CZE
Offline
Posted 3/28/08
OK, i saw it. Not bad, really. If you liked Hogfather you will like this too. (Though Hogfather might be a bit better)
Creator
7133 cr points
Send Message: Send PM GB Post
31 / F / Lalaland
Offline
Posted 3/30/08
Saw it. I agree, hogfather was better, but yeah, it wasn't bad.
8859 cr points
Send Message: Send PM GB Post
23
Offline
Posted 4/29/08
saw it on the net a while ago, like the hog father it missed some things out but apart from that it was funny, and the actor choice (apart from sean) was good ^^
27371 cr points
Send Message: Send PM GB Post
25 / F / well my minds all...
Offline
Posted 4/29/08

DeathofRats wrote:

Yep they did it again. I was really elated when I heard they were making the first novel into the next discworld film. I mean I would have loved to have seen mort or thief of time or thud even, but maybe they'll make those next *hopes*...

Anyhoo, has anyone seen it yet? Is it as good as you imagined? I liked their adaption of hogfather, even though it wasn't how I imagined certain characters to be like. I'm not sure about albert playing rincewind either ... I was expecting someone skinnier...


ye i was hopin it wood b sum1 tall nd skinny, nd younger, The Colour ofMagic was quite gd tho.
I hear they r makin a new one soon 2, dunno which 1 its gonna b tho ^^
Posted 7/17/08
i havent seen it but i dont no how good it would be... i generally dont like movoes of books
Member
11938 cr points
Send Message: Send PM GB Post
23 / F / Estonia
Offline
Posted 7/11/09
I found out that its gonna be shown in German TV today!!
I soo wanna watch it.
I already saw the ad of it.. And i dont like the one actor whos playing, umm, dont know who. :/
Oh well...
But i still wanna watch it.
Member
11938 cr points
Send Message: Send PM GB Post
23 / F / Estonia
Offline
Posted 7/16/09
Hehe, the movie was pretty good.
Though i imagined Twoflower to be asian but the actor was great.
And i though Rincewind was thin but in the movie he wasnt. :/
Well, anyways the movie was pretty great, tho i tihnk they changed some part of it, but oh well...
^^
You must be logged in to post.