First  Prev  1  2  3  4  5  6  7  8  Next  Last
Live action gundam movie?
2037 cr points
Send Message: Send PM GB Post
25 / M / Vault 15, New Cal...
Offline
Posted 4/8/08

muibadah wrote:

Lol that'd be a disaster... They just can't make it... it is not going to work... hahaha~ ^^, I would love to see them make a Haro...


They just did. G-Savior's done in 2000.
8876 cr points
Send Message: Send PM GB Post
27 / M / Somewhere in spac...
Offline
Posted 4/8/08

steiner_hardy wrote:


muibadah wrote:

Lol that'd be a disaster... They just can't make it... it is not going to work... hahaha~ ^^, I would love to see them make a Haro...


They just did. G-Savior's done in 2000.


Gawd... No wonder it didn't air that well... lol 2000... that was just before Gundam SEED took off its series... ^^, hahaha thx for the info though... hahahah~ I'll have a good laugh at this with coffee... ^^,
2037 cr points
Send Message: Send PM GB Post
25 / M / Vault 15, New Cal...
Offline
Posted 4/8/08

muibadah wrote:


steiner_hardy wrote:


muibadah wrote:

Lol that'd be a disaster... They just can't make it... it is not going to work... hahaha~ ^^, I would love to see them make a Haro...


They just did. G-Savior's done in 2000.


Gawd... No wonder it didn't air that well... lol 2000... that was just before Gundam SEED took off its series... ^^, hahaha thx for the info though... hahahah~ I'll have a good laugh at this with coffee... ^^,


Lol I didn't even knew it existed until I read about it in MAHQ.
8876 cr points
Send Message: Send PM GB Post
27 / M / Somewhere in spac...
Offline
Posted 4/8/08

steiner_hardy wrote:


muibadah wrote:


steiner_hardy wrote:


muibadah wrote:

Lol that'd be a disaster... They just can't make it... it is not going to work... hahaha~ ^^, I would love to see them make a Haro...


They just did. G-Savior's done in 2000.


Gawd... No wonder it didn't air that well... lol 2000... that was just before Gundam SEED took off its series... ^^, hahaha thx for the info though... hahahah~ I'll have a good laugh at this with coffee... ^^,


Lol I didn't even knew it existed until I read about it in MAHQ.


Wherever it was... be prepared for a Motion picture theater of gundam SEED coming in Dec 2008... (this is some info i got from the groups around in CR, though i don't know whether it is an OVA or a real movie itself, like Evangelion...or just a trailer.... hahaha) ^^< have a nice day to you as well...
2037 cr points
Send Message: Send PM GB Post
25 / M / Vault 15, New Cal...
Offline
Posted 4/8/08

muibadah wrote:


steiner_hardy wrote:


muibadah wrote:


steiner_hardy wrote:


muibadah wrote:

Lol that'd be a disaster... They just can't make it... it is not going to work... hahaha~ ^^, I would love to see them make a Haro...


They just did. G-Savior's done in 2000.


Gawd... No wonder it didn't air that well... lol 2000... that was just before Gundam SEED took off its series... ^^, hahaha thx for the info though... hahahah~ I'll have a good laugh at this with coffee... ^^,


Lol I didn't even knew it existed until I read about it in MAHQ.


Wherever it was... be prepared for a Motion picture theater of gundam SEED coming in Dec 2008... (this is some info i got from the groups around in CR, though i don't know whether it is an OVA or a real movie itself, like Evangelion...or just a trailer.... hahaha) ^^< have a nice day to you as well...


I'll look up on it some time...BTW that would be good night in here.
11195 cr points
Send Message: Send PM GB Post
27 / M / Big bad ass Los A...
Offline
Posted 4/8/08
I would see it, but only if it was the 1st one Mobile Suit Gundam 0079 and not skip to the popular ones
like right away do gundam wing and or seed!! And it should be a collaboration between the US and Japan and the fans too!
I think with the good technology we have it can be a good movie, but of course it has to have that
political plot!! that cannot be thrown to the side, otherwise it would look like transformers.
but let's first see how robotech comes out!
11195 cr points
Send Message: Send PM GB Post
27 / M / Big bad ass Los A...
Offline
Posted 4/8/08

gadeel wrote:

We had a Gundam LA, it's called G-Saviour and it was a travesty, like the Ring, the Grudge, Resident Evil and Silent Hill were.

But live actions in general aren't bad, like the Live Action Death Note movie and Battle Royale, which were awesome.

This means the American's shouldn't be allowed to play around with Japan's great franchises. Not unless they knew what said franchises are really about, in which case, I still wouldn't watch what they make.



what if Japan worked with the US, you know the US can supply the money and Japan
can tell them what to do!! Japan can pick the cast, and music score (maybe win an oscar).

cause the gundam franchise has very good stories, very good ones, so they should not pass
the opportunity in case it ever arises.
11195 cr points
Send Message: Send PM GB Post
27 / M / Big bad ass Los A...
Offline
Posted 4/8/08

enzi_7 wrote:

There already is a Live Action Gundam, which was stated here a number of times. Its made by Americans, so you should accept the fact that it sucks. Someone gave a wiki link. Its set in the UC era. A long time after Char and Amuro, F91, Victory and the rest. If you guys really wanna see it, then lurk around. There must be a download of it somewhere around the internet.

Edit: Its called G-Savior (this was before your SEED and SEED Destiny, so don't even think about it).



what does the "Americans" mean?
I'll give you the thanks of using an upper case, but are saying that just because it was made in the US
it sucked?
80078 cr points
Send Message: Send PM GB Post
30
Offline
Posted 4/8/08

TanteiK wrote:

Would be okay to have live gundam...but it just be like power ranger with the big robot at the end and transformer which is lame..anime and real live just can't be compared.


That would suck. Anything with big robot-like things will have the stigma of being kiddie things. Personally, I never went to see Transformers because of the way I viewed it as a kid (I also saw a cut from one of the shows, and thought the show was dripping with Sesame St. level dialogues and puerile personalities).

If they scaled down the size some to be more like, say, Heavy Gear's Gears or Full Metal Panic's ASs, it would avoid the stigma of Power Ranger's giant robots. Also, if they emphasized a military atmosphere properly (not like most movies), I think that would help a lot as well. I think that the incredible destructive power seen in several shows (like Wing Zero's beam cannon), might need to be scaled down as well.

Posted 4/8/08

Overlordrb wrote:


sarim91 wrote:


Overlordrb wrote:

might be but make the actors looks close to the anime characthers

do you want a black guy acting heero yui (Im not a racist)


lol i dont think they're that dumb to do that lol.
besides gundam 00 i dont think there are any black ppl in any of the gundam series..that ive seen at least.


hahaha we're lucky then


jeez peeps, havent you ever seen turn-a gundam? the main character is black, or at least his skin color is pretty dark

and besides, a live action movie based on any of the gundam series (besides G-gundam and maybe gundam X cause come on, these were like made to be live action) would be doomed to fail horribly..............also i doubt there would be anyone who looks and sounds close enough to any character to satisfy people...(also, even though heero is supposed to be asian right, he really doesnt look very asian at all, and would probably get some teenage brownhaired caucasian kid casted for his part if it were ever made...........)

anyways, i would watch, just to point and laugh at its terrible cheesy-ness............cause everyone loves the cheese produced by greedy awesomeness-ruining production/licensing/distribution companies........mmmmmmm shining-fingerslicious! I LOVE YOU BANDAI!!!!!!!! SELL ME MORE PLASTIC CRAP!!!!!
4439 cr points
Send Message: Send PM GB Post
30 / M / New Jersey
Offline
Posted 4/8/08

wingdavid01 wrote:

I would see it, but only if it was the 1st one Mobile Suit Gundam 0079 and not skip to the popular ones
like right away do gundam wing and or seed!! And it should be a collaboration between the US and Japan and the fans too!
I think with the good technology we have it can be a good movie, but of course it has to have that
political plot!! that cannot be thrown to the side, otherwise it would look like transformers.
but let's first see how robotech comes out!


they should do what they did with G-Savior make it an original story with in the gundam universe. this way there is not worry about the cast looking or acting like the characters from the shows
8459 cr points
Send Message: Send PM GB Post
28 / M / Southern California
Offline
Posted 4/8/08
I would if it was based off of G Gundam or Mobile Suit Gundam otherwise i wouldnt watch it.
Posted 4/8/08
hmm...in my opinion i think gundam 00 would be best live action gundam movie...it just seems more realistic compared to the other gundam series
4612 cr points
Send Message: Send PM GB Post
26 / F / Somewhere over th...
Offline
Posted 4/8/08
maybe if it doesn't look stupid. keeps on bring me back to transformers and powerrangers.
4439 cr points
Send Message: Send PM GB Post
30 / M / New Jersey
Offline
Posted 4/8/08

sarim91 wrote:

hmm...in my opinion i think gundam 00 would be best live action gundam movie...it just seems more realistic compared to the other gundam series


watch 08the MS team it far more realistic then any gundam
First  Prev  1  2  3  4  5  6  7  8  Next  Last
You must be logged in to post.