First  Prev  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  Next  Last
Post Reply Kamus mukmin: Untuk Santapan Rohani dan Jasmani
Malaysian
3690 cr points
Send Message: Send PM GB Post
76 / M / behind u !! (mala...
Offline
Posted 4/19/08
btul ker kte leh dgar suara2 siksaaan dri kubur ??

sbb waktu aku g camp ..... ktua aku pasang vid org puteh merakam suara dri kubur....
pstu org puteh tuh rus masuk islam ....tul ke leh dgr ??

sila bgi pndangan whai ustad2 skalin........
Malaysian
5227 cr points
Send Message: Send PM GB Post
26 / M / malaysia
Offline
Posted 4/19/08

zero_ayam wrote:

btul ker kte leh dgar suara2 siksaaan dri kubur ??

sbb waktu aku g camp ..... ktua aku pasang vid org puteh merakam suara dri kubur....
pstu org puteh tuh rus masuk islam ....tul ke leh dgr ??

sila bgi pndangan whai ustad2 skalin........


camne nk ckp ek?aku cume tao hidayah tu milik Allah dan hanya Allah yg mmpu mmberikan hidayah kpd hamba2Nya....
klu difikirkan balik kejadian camni mmg rare....x byk jadi...walaupon org skang mmg byk wat maksiat pas2 mati cam2 jer...
mngkin hikmah disebaliknyer ialah Allah berkendakan omputeh tu mndapat hidayah...Allah mmpu melakukan segala-galanye termasoklah mmperdgrkan sore2 yg mnakutkan dr dlm kubur....
pnah dgr "kun fayakuun"?
Malaysian
3690 cr points
Send Message: Send PM GB Post
76 / M / behind u !! (mala...
Offline
Posted 4/19/08
pnah .... npe ngan "kun fayakuu" ???
pe bnder tuh ?
Malaysian
5227 cr points
Send Message: Send PM GB Post
26 / M / malaysia
Offline
Posted 4/19/08

zero_ayam wrote:

pnah .... npe ngan "kun fayakuu" ???
pe bnder tuh ?


sebenarnye nih dr surah yaasin.....mksudnyer camni..bile Allah nk kate sesuatu tu jadi/berlaku maka maka ngan serta-mertanye jadilah....konpem x de hal punye la...petik jari jer...
Moderator
8468 cr points
Send Message: Send PM GB Post
26 / M / Unknown
Offline
Posted 4/19/08

zero_ayam wrote:

pnah .... npe ngan "kun fayakuu" ???
pe bnder tuh ?


kalau Allah S.W.T kata 'kun fayakun' je.... maka terjadilah terciptalah apa jua benda sekalipun.... dlm surah Yasin pun ada ayat ni.....
Malaysian
3690 cr points
Send Message: Send PM GB Post
76 / M / behind u !! (mala...
Offline
Posted 4/19/08
owwhhhh...........
thax guys sbb bgi tau ....klu x smpai mti ler aku x tau ...
Head Of Mod
8109 cr points
Send Message: Send PM GB Post
29 / M / Trg,Malaysia
Offline
Posted 4/19/08 , edited 4/19/08
pertermpuran Nabi Isa a.s. dgn Dajjal seigt aku berakhir di sebuah pintu gerbang..aku lupa mana aku baca..
ttg Imam Mahdi dia akan mengimamkan solat subuh sblm kejadian tu..dn pada hari kiamat ni jugak la
benteng yg dibina Iskandar Zulkarnain utk menghalang Ya'juj Ma'juj pecah...kuar la makhluk2 perosak ni
buat kacau habis habisan..dan pada masa ni mereka2 yg follow Nabi Isa a.s. akan naik ke atas sebuah bukit..
masa tu akan turun hujan menyebabkan banjir besar dn melemaskan makhluk2 tu..
aku xbrani nk ckp byk sbb buku psl ni dh ilang..buku ni menceritakan
setiap detik semasa kematian sehingga hari hisab..
Malaysian
5227 cr points
Send Message: Send PM GB Post
26 / M / malaysia
Offline
Posted 4/19/08 , edited 4/19/08
fakta tntang yakjuj&makjuj;

1)hidup pd zmn nabi zulkarnain
2)x kan mati sehingga melahirkan 1000 zuriat!!
3)hanya Allah S.W.T mmpu mmbunuh yakjuj&makjuj....kite sbg manusie tiada daya utk mmbunuh mereka nih..
4)kisahnyer ade dsbut dlm surah al-kahfi,ayt94-98;

Ayat 94, Mereka berkata: “wahai Zulkarnain, sesungguhnya kaum Yakjuj dan Makjuj sentiasa melakukan kerosakan di bumi; oleh itu, setujukah kiranya kami menentukan sejumlah bayaran kepadamu (dari hasil pendapatan kami) dengan syarat engkau membina sebuah tembok di antara kami dengan mereka?”

Ayat 95, Dia menjawab: “(kekuasaan dan kekayaan) yang Tuhanku jadikan daku menguasainya, lebih baik (dari bayaran kamu); oleh itu bantulah daku dengan tenaga (kamu beramai-ramai) aku akan bina antara kamu dengan mereka sebuah tembok penutup yang kukuh.

Ayat 96, Bawalah kepadaku beberapa ketul-ketul besi”; sehingga ketika besi-besi itu telah menyamai kedua-dua tebing gunung itu dia berkata, Hembuskanlah api! Ketika api itu telah menjadi sebagai api dia berkata pula: Bawakanlah kepadaku hancuran tembaga , supaya ku tuangkan diatasnya.

Ayat 97, Maka mereka tidak dapat memanjat tembok itu, dan mereka juga tidak dapat menebuknya.

Ayat 98,(Setelah itu) berkatalah Zulkarnain: “Ini ialah suatu rahmat dari Tuhanku; dalam pada itu, apabila sampai janji Tuhanku, Dia akan menjadikan tembok itu hancur lebur, dan adalah janji Tuhanku itu benar”.


Malaysian
3620 cr points
Send Message: Send PM GB Post
22 / M / alor star kedah m...
Offline
Posted 4/20/08
takot gler aku bacer sumer citer2 yg akan berlaku nie
and pabla matahari terbit dari barat 2 tanda terakhik ker bukan aku dah penin arr


Moderator
8468 cr points
Send Message: Send PM GB Post
26 / M / Unknown
Offline
Posted 4/20/08
5 KEMULIAAN ORANG2 FAKIR....

Abu Laits mengatakan org2 fakir mempunyai lima kemuliaan iaitu:

-pahala amal org fakir lebih banyak daripada amal org2 kaya di dalam solat, sedekah dll...

-Sesungguhnya org fakir, apabila menginginkan sesuatu dan tidak dikabulkan maka dicatatkan untuknya satu ganjaran pahala...

-sesungguhnya mereka itu lebih dahulu masuk syurga

-sesungguhnya hisab org2 fakir di akhirat lebih ringan

-penyesalan org2 fakir lebih sedikit kerana org2 kaya berangan2 atau menginginkan kalau2 dapat menjadi org fakir di akhirat kelak....
Head Of Mod
8109 cr points
Send Message: Send PM GB Post
29 / M / Trg,Malaysia
Offline
Posted 4/20/08

faris320 wrote:

takot gler aku bacer sumer citer2 yg akan berlaku nie
and pabla matahari terbit dari barat 2 tanda terakhik ker bukan aku dah penin arr


asap 40 hari 40 malam...surah ape aku lupa yg cita psl ni..
dlu aku suka baca tafsir Al-Quran..sbb tu tau sket2..
Malaysian
4600 cr points
Send Message: Send PM GB Post
23 / M / Alone...............
Offline
Posted 4/20/08
surah Al-Khaf x silap aku....
baru jer cek wiki tadi......
Head Of Mod
8109 cr points
Send Message: Send PM GB Post
29 / M / Trg,Malaysia
Offline
Posted 4/20/08
sng cita,kiamat dah xlame dh...kalo tgk drpd tanda2 skng..
wallahua'lam je bila nk berlaku..
tingkatkan je la ibadat masing2..
Malaysian
3620 cr points
Send Message: Send PM GB Post
22 / M / alor star kedah m...
Offline
Posted 4/20/08

pegash4rk wrote:

sng cita,kiamat dah xlame dh...kalo tgk drpd tanda2 skng..
wallahua'lam je bila nk berlaku..
tingkatkan je la ibadat masing2..


iiyup aku stuju ngan nko
*leave pc jap nak g mayang isyak*bye~~~
Malaysian
3620 cr points
Send Message: Send PM GB Post
22 / M / alor star kedah m...
Offline
Posted 4/20/08
makin lama aku rasa makin tatot lak aku nak idup ...aku direct miss mayang subuh sejak aku campak minggu lepas.....dah laa azab dia seksaan 60,000 tahun di neraka
First  Prev  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  Next  Last
You must be logged in to post.