First  Prev  1  2  3  4  5  Next  Last
[TwDrama] 18 Jin Bu Jin
107164 cr points
Send Message: Send PM GB Post
F / Chicago, IL
Offline
Posted 11/4/07 , edited 11/4/07
What do you guys think about this drama? I heard some really good reviews.

(hope there is no topic like this, haha)

_____________________________________________________________


Details

* Title: 18禁不禁? / 18 Jin Bu Jin
* Also known as: 18, Censoring or Not? / 18 Censored or Not?
* Genre: Comedy / School / Romance
* Episodes: 20
* Broadcast network: CTV / GTV
* Broadcast period: 2007-Apr-29 to 2007-Sep-09
* Air time: Sunday 22:00 - 23:00 / Saturday 22:30
* Opening theme song: SHA LA LA by EaStyle
* Ending theme song: Tian Tian Quan (甜甜圈) Donut by Xiao Xun and Ah Ben
* Insert song: 18 Ai Bu Ai (18愛不愛) by EaStyle and Qi Er 企鹅


Synopsis

Comedic exploration of the differences between the sexes. As their high school lives collided between the guys and girls, conflict is a must with these kids.


Cast

* Ah Ben as Zhao Zhi Jie 趙智傑
* Di Qiu as Guo Jia Lin 郭家麟
* Ah Mei as Pang De Feng 龐得鋒
* Xiao Cao as Du Jian Xin 杜建新
* Xiao Xun as Xia Nian Qiao 夏念喬
* Michelle Zhang as Hao You Jia 郝又佳
* Amanda Zhou as Liang Pei Jun 梁蓓君
* Carmen Tang as Ji Yun Hao 季芸浩
* Chen Jian Zhou as School Director
* Faye as Teacher
* Ming Jin Cheng (明金成) as Teacher
* Renzo Liu as Zhao Zhi Jie's father
* Genie Zhuo as Zhu Yi Xuan 朱亦瑄
* Shatina Chen as Ye Xiao Tong 葉筱彤
* Michael Zhang
* Dylan Kuo as gym teacher





--DramaWiki
909 cr points
Send Message: Send PM GB Post
25 / F / loverland
Offline
Posted 11/4/07
MY FRIEND LOVES THIS DRAMA BUT I HAVEN'T SEEN IT YET IS IT GOOD=]
107164 cr points
Send Message: Send PM GB Post
F / Chicago, IL
Offline
Posted 11/4/07
I've only seen the first 2 episodes raw. I should really go back and watch the subbed versions, haha. I liked it so far though. Anyone who likes Brown Sugar Macchiato will probably like this one too ^_^
2364 cr points
Send Message: Send PM GB Post
26 / somewhere~
Offline
Posted 11/4/07
It is soo funny. I statred watching it a couple of months ago. It sorta reminds me of an anime but i can't remember the title
1467 cr points
Send Message: Send PM GB Post
23 / F
Offline
Posted 11/7/07
i love this drama but it takes a long time for the subbed versions to come out. ive only watched up to i think episode 4 subbed. still waiting on more episodes!! haha

but itz super hilirious!! 4 guys 4 girls and a lot of funny moments
HelloKitty Muffin'King Moderator
98264 cr points
Send Message: Send PM GB Post
26 / Mocha / Keurig Ma...
Offline
Posted 11/7/07
I saw it up to episode 13 raws, but yeah it is soooo hilarious. It's really cool because like it shows from the girls' points of view VS the guys' points of view. My favorite couple would be Other then that yeah the subtitles are on their fourth episode. I think it was Submarine Fansubs are the ones subbing this. I guess it's ok, sometimes fansub groups have other projects to do. We can't just hurry them to sub it. I think Zhi Jie's (Ah Ben) and Nian Qiao's (Xiao Xun) relation is very cute, but also that of De Feng's and Yun Hao's relationship too.
3417 cr points
Send Message: Send PM GB Post
24 / F / Toronto, Canada
Offline
Posted 11/8/07
funny, but got tired after a while
10041 cr points
Send Message: Send PM GB Post
26 / F / U.S.
Offline
Posted 11/8/07
it's cute, but i lost interest later..
639 cr points
Send Message: Send PM GB Post
F / Somewhere on the...
Offline
Posted 11/8/07
seen one bit of it and i think it is kinda funny but i didn't start from the start i just randomly click on one and started watch
107164 cr points
Send Message: Send PM GB Post
F / Chicago, IL
Offline
Posted 11/10/07

mochacafe wrote:

I saw it up to episode 13 raws, but yeah it is soooo hilarious. It's really cool because like it shows from the girls' points of view VS the guys' points of view. My favorite couple would be Other then that yeah the subtitles are on their fourth episode. I think it was Submarine Fansubs are the ones subbing this. I guess it's ok, sometimes fansub groups have other projects to do. We can't just hurry them to sub it. I think Zhi Jie's (Ah Ben) and Nian Qiao's (Xiao Xun) relation is very cute, but also that of De Feng's and Yun Hao's relationship too.


You understand all of it w/out subtitles? Crap.. I wish I understood Mandarin =( *cries*
156 cr points
Send Message: Send PM GB Post
26 / F / US
Offline
Posted 11/10/07
Lol.. I watched the first few eps, but then lost interest pretty quickly.
874 cr points
Send Message: Send PM GB Post
27 / F
Offline
Posted 11/10/07
i barely finish watching the first ep...sure it was funny but it was overreacting n childish to me
37339 cr points
Send Message: Send PM GB Post
27 / F / USA
Offline
Posted 11/10/07
i didnt watch it yet but i heard alot about it.. i'll try and see if its good
625 cr points
Send Message: Send PM GB Post
35 / M / ENGLAND
Offline
Posted 12/8/07
repetitive, bad acting. cheesy plot. i dont like it at all.
35 cr points
Send Message: Send PM GB Post
33 / M / World of Final Fa...
Offline
Posted 12/12/07

navy_blue wrote:

repetitive, bad acting. cheesy plot. i dont like it at all.


I've finish watching the whole show... Actually besides Amanda Zhou, the rest of the main cast never ever acted before. To them its their 1st time acting actually. So shldnt really expect much. In fact their performance are still acceptable though there's still room for improvements.

As for the storyline, i agree that its abit childish and exaggerated but hey just think of it, during your school days, who wasnt childish? lol!! Besides, watching this show really brings back my old school days memories (yes im an old man). The time we fool around with your best buddies, making fun of gals, pushing our poor teachers to their limits and how curious we are about sex and stuffs. LoL!

Of course besides all those hilarious parts, theres also some episodes which are sad and heartbreaking. Friends leaving, relationship matters. Overall i can say that this show is mostly for relaxation. Its a no brainer show. No complicated relationships, non - violence(mayb abit xD). Its simply watch and laugh your head (and stress) off.

Though the ending wasn't what i really wanted, but still its still considered as a happy ending. Each episode brings a different meaning. Its not like the serial drama or something as each episode portrays a different story.

Overall my rating for this drama is 4 out of 5. (Personal point of view)
Try watching it. Each of us may have a different concept of thinking. Doesnt hurt to try isnt it?

Ciaoz
First  Prev  1  2  3  4  5  Next  Last
You must be logged in to post.