First  Prev  1  2  3  Next  Last
Post Reply ISU PANAS!!!! : Harga Minyak Naik
Malaysian
15332 cr points
Send Message: Send PM GB Post
Offline
Posted 6/6/08
gila lar ..sungguh mahal
Malaysian
1539 cr points
Send Message: Send PM GB Post
22 / F
Offline
Posted 6/6/08
alaaa , satu dunia naik en ? kire okay kot malaysia antara yang murah .
Head Of Mod
8109 cr points
Send Message: Send PM GB Post
29 / M / Trg,Malaysia
Offline
Posted 6/7/08 , edited 6/7/08
quit whinning..futile...
pikir pjg..jgn pikir pendek..kalo blaku krisis bsar ekonomi global @ kmelesetan n Malaysia dh guna sbhg bsar dananya hnya utk beri subsidi minyak, maka ia akn dilihat negara dh khabisan modal @ usaha..untung skng xbererti untung slama2 lamanya..
suma org tau harga minyak tu global..bkn bleh ditentukan sesuka hati bomoh degawan.
nak harga minyak turun?komplen sruh dunia turunkan harga minyak yg AS$125 setong skng nih..
penentuan harga minyak di Malaysia sekarang bergantung kepada harga di pasaran dunia dn bukan di pasar2 malam @ pasar tani @ pasar ikan skalipon..xde org suka tgk harga brg/minyak naik,aku pon xsuka...
tp pikir sket masa dpn..benda2 cmni aku suka komen/komplen skali ja..kalo org xpaham/xpuas ati,tu bukan masalah aku..

kebanyakan ayat ni copy paste..sekian
Malaysian
5293 cr points
Send Message: Send PM GB Post
34 / M / Malacca ,Malaysia...
Offline
Posted 6/7/08

pegash4rk wrote:

quit whinning..futile...
pikir pjg..jgn pikir pendek..kalo blaku krisis bsar ekonomi global @ kmelesetan n Malaysia dh guna sbhg bsar dananya hnya utk beri subsidi minyak, maka ia akn dilihat negara dh khabisan modal @ usaha..untung skng xbererti untung slama2 lamanya..
suma org tau harga minyak tu global..bkn bleh ditentukan sesuka hati bomoh degawan.
nak harga minyak turun?komplen sruh dunia turunkan harga minyak yg AS$125 setong skng nih..
penentuan harga minyak di Malaysia sekarang bergantung kepada harga di pasaran dunia dn bukan di pasar2 malam @ pasar tani @ pasar ikan skalipon..xde org suka tgk harga brg/minyak naik,aku pon xsuka...
tp pikir sket masa dpn..benda2 cmni aku suka komen/komplen skali ja..kalo org xpaham/xpuas ati,tu bukan masalah aku..

kebanyakan ayat ni copy paste..sekian


betull tue ............ni asyik nak hentam krajaan jerr..........blajar lah berjimat cermat...org lain pun susah gak...satu dunia susah lah beb pasal harga minyak nie......LU PIKIRLAH SENDIRI.......!!!!!!!!!!
Malaysian
3905 cr points
Send Message: Send PM GB Post
26 / M / Orb Nation,Arc Angel
Offline
Posted 6/8/08

pegash4rk wrote:

quit whinning..futile...
pikir pjg..jgn pikir pendek..kalo blaku krisis bsar ekonomi global @ kmelesetan n Malaysia dh guna sbhg bsar dananya hnya utk beri subsidi minyak, maka ia akn dilihat negara dh khabisan modal @ usaha..untung skng xbererti untung slama2 lamanya..
suma org tau harga minyak tu global..bkn bleh ditentukan sesuka hati bomoh degawan.
nak harga minyak turun?komplen sruh dunia turunkan harga minyak yg AS$125 setong skng nih..
penentuan harga minyak di Malaysia sekarang bergantung kepada harga di pasaran dunia dn bukan di pasar2 malam @ pasar tani @ pasar ikan skalipon..xde org suka tgk harga brg/minyak naik,aku pon xsuka...
tp pikir sket masa dpn..benda2 cmni aku suka komen/komplen skali ja..kalo org xpaham/xpuas ati,tu bukan masalah aku..

kebanyakan ayat ni copy paste..sekian


btol tuh..ak amat sokong korang sekalian..agaknya korang ska negara korang muflis coz asyik bagi petrol murah..cuba korang pkir..dlm malaysia hanya 45% jer petronas mnjual minyak kat korang selebihannya shel,esso n sewaktunya..rugi ar kerajaan bagi wet subsidi kat syarikat minyak luar 55% tuh..bkan cikit mahu2 berbilion bagi kat org kafir coz nak selaras seluruh negara..hampeh tol...negara kuwait sbgai pengeluar minyak terbesar pun jaul lagi mahal dari malaysia..so korang ingat negara kte nie kaya sgt ker..ORG BODOH N GLER KUASA JER SKA SGT BNGKANG KERAJAAN COZ harga minyak naik..hampeh..PLEASE DONT BAN THIS MESSAGE..

Malaysian
3690 cr points
Send Message: Send PM GB Post
76 / M / behind u !! (mala...
Offline
Posted 6/8/08
hahahahaaaa....nsib baik motor aku da hancur ......kekeke....aku accident kat jalan raye .... hancur habis moto aku ..... nsb baik aku ok .......luke skit2 jer... tula.... ni sume sbb nak kejar lmpu hijau ...adeh~
skang ni aku naik basikal jer la...kekekee......jimat skit ...klu gne duit pon ....bli air mineral jer!
Moderator
4691 cr points
Send Message: Send PM GB Post
32 / M / Kamina City
Offline
Posted 6/8/08

han-na wrote:

alaaa , satu dunia naik en ? kire okay kot malaysia antara yang murah . :)


yer..tapi naper x ikut cam brunei...sbb negara tu cuma keluarkan minyak di negara mereka..x jual di negara luar,...dah la petronas bagi kat malaysia minyak buruk jer....yg mana kualiti tinggi semua bagi kat negara lain
Malaysian
3690 cr points
Send Message: Send PM GB Post
76 / M / behind u !! (mala...
Offline
Posted 6/8/08
owhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Malaysian
4600 cr points
Send Message: Send PM GB Post
23 / M / Alone...............
Offline
Posted 6/8/08

kser34 wrote:


han-na wrote:

alaaa , satu dunia naik en ? kire okay kot malaysia antara yang murah . :)


yer..tapi naper x ikut cam brunei...sbb negara tu cuma keluarkan minyak di negara mereka..x jual di negara luar,...dah la petronas bagi kat malaysia minyak buruk jer....yg mana kualiti tinggi semua bagi kat negara lain



betul tu, minyak kelapa muda aku tak muda langsung, sumenyer dah tue2 kerepot gitu.....
Malaysian
1539 cr points
Send Message: Send PM GB Post
22 / F
Offline
Posted 6/8/08

kser34 wrote:


han-na wrote:

alaaa , satu dunia naik en ? kire okay kot malaysia antara yang murah . :)


yer..tapi naper x ikut cam brunei...sbb negara tu cuma keluarkan minyak di negara mereka..x jual di negara luar,...dah la petronas bagi kat malaysia minyak buruk jer....yg mana kualiti tinggi semua bagi kat negara lain


brunei pelik . ahaha . haih , tatau laaah nak ckap apa . kite ikut jelaaah . jangan tk puas tk puas hatii
Malaysian
1539 cr points
Send Message: Send PM GB Post
22 / F
Offline
Posted 6/8/08

bohza wrote:


kser34 wrote:


han-na wrote:

alaaa , satu dunia naik en ? kire okay kot malaysia antara yang murah . :)


yer..tapi naper x ikut cam brunei...sbb negara tu cuma keluarkan minyak di negara mereka..x jual di negara luar,...dah la petronas bagi kat malaysia minyak buruk jer....yg mana kualiti tinggi semua bagi kat negara lain



betul tu, minyak kelapa muda aku tak muda langsung, sumenyer dah tue2 kerepot gitu.....


hahaha boleeh pulaaak . ala apa kesah kalau minyak kelapa dah tua , asalkan bini tk tua enn ahaha
Malaysian
3690 cr points
Send Message: Send PM GB Post
76 / M / behind u !! (mala...
Offline
Posted 6/8/08
peeeghhh ,....ko ni kecik2 da pker kawen2 yer....
blajar dlu~
Malaysian
3905 cr points
Send Message: Send PM GB Post
26 / M / Orb Nation,Arc Angel
Offline
Posted 6/11/08

kser34 wrote:


han-na wrote:

alaaa , satu dunia naik en ? kire okay kot malaysia antara yang murah . :)


yer..tapi naper x ikut cam brunei...sbb negara tu cuma keluarkan minyak di negara mereka..x jual di negara luar,...dah la petronas bagi kat malaysia minyak buruk jer....yg mana kualiti tinggi semua bagi kat negara lain


hampeh..brunei sebesar mane...leh..kita neh berganda2 besar dari brunei..org nak berniaga mcm 2 ar..minyak baik jaul kat negara org coz dapt untung nbnyk..mcm korang mampu jer nak beli minyak negara sendiri..haraga dy 3 kali ganda dari psaran dunia..bapak aku kerja dgn syarikat minyak aku tahu ar..
Moderator
4691 cr points
Send Message: Send PM GB Post
32 / M / Kamina City
Offline
Posted 6/11/08

Kouten_kinshun wrote:


kser34 wrote:


han-na wrote:

alaaa , satu dunia naik en ? kire okay kot malaysia antara yang murah . :)


yer..tapi naper x ikut cam brunei...sbb negara tu cuma keluarkan minyak di negara mereka..x jual di negara luar,...dah la petronas bagi kat malaysia minyak buruk jer....yg mana kualiti tinggi semua bagi kat negara lain


hampeh..brunei sebesar mane...leh..kita neh berganda2 besar dari brunei..org nak berniaga mcm 2 ar..minyak baik jaul kat negara org coz dapt untung nbnyk..mcm korang mampu jer nak beli minyak negara sendiri..haraga dy 3 kali ganda dari psaran dunia..bapak aku kerja dgn syarikat minyak aku tahu ar..


negara kita ka negara luar???aku x beberapa paham la...XD
Malaysian
4075 cr points
Send Message: Send PM GB Post
24 / F / Johor Bahru
Offline
Posted 6/13/08
xpe2... kerajaan dh bgy duit free 2 ambek jela... bt0l la ckp kinshun 2... mak aq p0wn ckp cm2.. abg aq p0wn bljr kt UTP.. s0 lecturer dye p0wn adew gak ckp psl ny... ^^
First  Prev  1  2  3  Next  Last
You must be logged in to post.