First  Prev  1  2  3  4  5  6  7  Next  Last
Is America going to another depression?
Posted 7/7/08 , edited 7/7/08
No. The cost of living may have elevated with the soaring gas prices, but to have a depression there has to be a low economic activity and there are no signs of it. Regardless of the high price of our resources, we still buy them and it's not because we have to but we still can. If these prices continue to rise and the unemployment rate increases, then a depression can occur.
42013 cr points
Send Message: Send PM GB Post
37 / F / Fort Meade, MD
Offline
Posted 7/7/08
Depression:


5: a period of low general economic activity marked especially by rising levels of unemployment


What's the level of unemployment in the US?


The number of unemployed persons was essentially unchanged in June, at
8.5 million, and the unemployment rate held at 5.5 percent. A year earlier,
the number of unemployed persons was 7.0 million, and the jobless rate was
4.6 percent


This is still within the acceptable ranges of unemployment.

This means the people who are unemployed are the people you dont' WANT employed.


For example:

19 year old male works at Burger King.
When he gets angry with customers he pisses in their cokes.

Now ask yourself, do you REALLY want him working?



I'm fine with a slightly higher unemployment level, simply because that will prompt people to work harder.
3065 cr points
Send Message: Send PM GB Post
29 / F / Hawaii
Offline
Posted 7/7/08
the depression is more like hated....... towards a certain president
Posted 9/18/08
Blatantly! they are having it real bad this year!
All the recent big tropical storms and now a serious financial storm!
3895 cr points
Send Message: Send PM GB Post
26 / M / naked under the b...
Offline
Posted 9/18/08

cheestrings wrote:

Blatantly! they are having it real bad this year!
All the recent big tropical storms and now a serious financial storm!


and what is there to laugh about that ???
ppl dying in those storms.hell iam not an american and i really dont care about the ignorant fucks but come on dude
3895 cr points
Send Message: Send PM GB Post
26 / M / naked under the b...
Offline
Posted 9/18/08

cheestrings wrote:

im laughin at america coz i dnt give a shit bout dem


damn my tactics of making you feel bad didnt work i guess
ok nevermind back to the topic
Posted 9/18/08
holy smoke so much thread about America.........so much political argument about USA lol oh well we know USA history we know it ain't gone. I hope you mean the USA government or not the whole peoples because if it the whole peoples that include my family; nation
-South East Asia
- Japan
- China

and couple of friends who was
- Carribean
- Africa
- Saudi Arabia
- Britain

etc I got family and relatives/friends from Asia and Friends from other place.

Mostly if America fall to the great depression Europe fall to the great depression, If Asia see 2 large continent in a great depression then Asia is one of them. Don't just say America only had a great depression you will see other countries far worst. I do fear the great depression is coming and Im not sure if going back to South East Asia is any better or not.
2465 cr points
Send Message: Send PM GB Post
26 / M / NJ
Offline
Posted 9/18/08

cheestrings wrote:

Blatantly! they are having it real bad this year!
All the recent big tropical storms and now a serious financial storm!


wow your such a faggot
4344 cr points
Send Message: Send PM GB Post
31 / M / auckland
Offline
Posted 9/18/08
^^^^^^^

lol the fuck is up your ass?


___________



anyways.. yeah. It's real concerning when you read about america's economy. One guy that post here made a really good point though. I think america spends too much of it's budget into military spending. If they cut back on that, they should be okay.

Oh but there's that real estates bubble though. Heard rumours that large banks in US was investing heavy in a mortgage speculation. It went sour.. Now they turned to illegally make a NYMEX (global commodity trading place) speculation investment in oil.

Bankers/investor bought lotsa barrell's of that shit to get the price up.. then they sell it off when the price peaked. That's why the price of oil is really high these days.

Price of oil gets real high.. then everything else follows suit. (shipping items from overseas, delivering meats from rural farms to urban supermarkets, etc all cost more.. therefore the product's prices goes up too)
Posted 9/18/08
they could if they continue on like this
Posted 9/18/08
Nah USA is like that bully in your school, if we don't got enough lunch money we'll go pick on the weak lil boy for his money. We gangsta, we don't give a fuck we'll make some bullshit up and act innocent so the people we pick on look like the bad guys. Just look at what we did to Iraq, shouldn't been talking shit. Did we kill everybody in that country yet?
10513 cr points
Send Message: Send PM GB Post
27 / M / In your room stea...
Offline
Posted 9/18/08

J0hNNy2 wrote:

Nah USA is like that bully in your school, if we don't got enough lunch money we'll go pick on the weak lil boy for his money. We gangsta, we don't give a fuck we'll make some bullshit up and act innocent so the people we pick on look like the bad guys. Just look at what we did to Iraq, shouldn't been talking shit. Did we kill everybody in that country yet?


WTF ? Are you retarded ? Did we kill everybody in Iraq ? Dude one day your gonna get your ass handed you you on a silver platter.

And the way you speak makes you sound like an uneducated fool.
Posted 9/18/08

Allhailodin wrote:


J0hNNy2 wrote:

Nah USA is like that bully in your school, if we don't got enough lunch money we'll go pick on the weak lil boy for his money. We gangsta, we don't give a fuck we'll make some bullshit up and act innocent so the people we pick on look like the bad guys. Just look at what we did to Iraq, shouldn't been talking shit. Did we kill everybody in that country yet?


WTF ? Are you retarded ? Did we kill everybody in Iraq ? Dude one day your gonna get your ass handed you you on a silver platter.

And the way you speak makes you sound like an uneducated fool.


LOL Get a sense of humor fool, I love how my jokes gets people all asshurt.
10513 cr points
Send Message: Send PM GB Post
27 / M / In your room stea...
Offline
Posted 9/18/08

J0hNNy2 wrote:


Allhailodin wrote:


J0hNNy2 wrote:

Nah USA is like that bully in your school, if we don't got enough lunch money we'll go pick on the weak lil boy for his money. We gangsta, we don't give a fuck we'll make some bullshit up and act innocent so the people we pick on look like the bad guys. Just look at what we did to Iraq, shouldn't been talking shit. Did we kill everybody in that country yet?


WTF ? Are you retarded ? Did we kill everybody in Iraq ? Dude one day your gonna get your ass handed you you on a silver platter.

And the way you speak makes you sound like an uneducated fool.


LOL Get a sense of humor fool, I love how my jokes gets people all asshurt.


Nah Im not asshurt, i was hoping you would get pissed off so i could argue with you for a while.
Its what i do.
Posted 9/18/08

Allhailodin wrote:


J0hNNy2 wrote:


Allhailodin wrote:


J0hNNy2 wrote:

Nah USA is like that bully in your school, if we don't got enough lunch money we'll go pick on the weak lil boy for his money. We gangsta, we don't give a fuck we'll make some bullshit up and act innocent so the people we pick on look like the bad guys. Just look at what we did to Iraq, shouldn't been talking shit. Did we kill everybody in that country yet?


WTF ? Are you retarded ? Did we kill everybody in Iraq ? Dude one day your gonna get your ass handed you you on a silver platter.

And the way you speak makes you sound like an uneducated fool.


LOL Get a sense of humor fool, I love how my jokes gets people all asshurt.


Nah Im not asshurt, i was hoping you would get pissed off so i could argue with you for a while.
Its what i do.


Ah nice I do that too sometimes lol, I seem to get that a lot cause my posts are always full of sarcasm... people take me way to seriously sometimes
First  Prev  1  2  3  4  5  6  7  Next  Last
You must be logged in to post.