First  Prev  1  2  Next  Last
Luminous Arc
Posted 7/14/08 , edited 7/14/08
Luminous Arc is a tactical role-playing game from Marvelous for the Nintendo DS released in Japan on February 8, 2007.



What do you think of this game?
Posted 7/14/08

XXxspgxXX wrote:

i hear from certain people it's just a wannabe final fantasy tactics rip-off.
i kinda believe it though...from the trailers it does sorta look like fft gameplay.


You could also say that fft was a tactics ogre rip off, since most srpg plays almost the same...
4175 cr points
Send Message: Send PM GB Post
23 / M
Offline
Posted 7/14/08

jette1221 wrote:


XXxspgxXX wrote:

i hear from certain people it's just a wannabe final fantasy tactics rip-off.
i kinda believe it though...from the trailers it does sorta look like fft gameplay.


You could also say that fft was a tactics ogre rip off, since most srpg plays almost the same...
hurr....alright fine i'll take back what i said.

i was never aware of the genre srpg...i've only played two games series that play this way and that was fft and advance wars.
what does the "s" stand for?


163 cr points
Send Message: Send PM GB Post
Offline
Posted 7/14/08
I thought the game was okay..but it was TOO damn easy -_-
And it would be nice for some character development..
and you can kinda predict whats gonna happen next

I rate it like a 5/10

Cute drawings though.
Posted 7/14/08

XXxspgxXX wrote:


jette1221 wrote:


XXxspgxXX wrote:

i hear from certain people it's just a wannabe final fantasy tactics rip-off.
i kinda believe it though...from the trailers it does sorta look like fft gameplay.


You could also say that fft was a tactics ogre rip off, since most srpg plays almost the same...
hurr....alright fine i'll take back what i said.

i was never aware of the genre srpg...i've only played two games series that play this way and that was fft and advance wars.
what does the "s" stand for?




advance wars isn't a srpg, its just a strategy game and the s stands for strategy
11685 cr points
Send Message: Send PM GB Post
28 / M / USA (Miami, FL)
Offline
Posted 7/14/08
I found this to be another average SRPG. Nothing special, but it's not bad either. The voice acting was really good, though.
1593 cr points
Send Message: Send PM GB Post
24 / M / Canada
Offline
Posted 7/14/08 , edited 7/14/08
The English voice acting was failure. And why the hell make a topic about the first game when the freaking second one is already out and is so good it totally pwns FFTA2?

5097 cr points
Send Message: Send PM GB Post
23 / M / Canada, Vancouver
Offline
Posted 7/14/08 , edited 7/14/08
Read my review.

I played both FFTA2 and LA2, and compared both of them.

http://gbatemp.net/index.php?showtopic=94444

And second game is actually hard..... Around the first 20 chapters, it's pretty easy. But after that, Holy !#(@, it's goddamn hard.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Please use the edit button to add extra details to your post

~Sitthichai
529 cr points
Send Message: Send PM GB Post
76 / Southern Cali
Offline
Posted 7/14/08
there's a second one? cool.

the first one was okay and the VA is good for a DS cartridge. nothing special though. i liked hoshigami better.
Posted 7/14/08

ojsinnerz wrote:

And second game is actually hard..... Around the first 20 chapters, it's pretty easy. But after that, Holy !#(@, it's goddamn hard.


Lol, so any news on the actual date the the NA version will be released? And dont give me that 4th quarter and stuff since that's about the only answer I get from other forums...
5097 cr points
Send Message: Send PM GB Post
23 / M / Canada, Vancouver
Offline
Posted 7/14/08

jette1221 wrote:


ojsinnerz wrote:

And second game is actually hard..... Around the first 20 chapters, it's pretty easy. But after that, Holy !#(@, it's goddamn hard.


Lol, so any news on the actual date the the NA version will be released? And dont give me that 4th quarter and stuff since that's about the only answer I get from other forums...


As of now, there isn't a definate release date. Atlus only mentioned that it'll come out in the fall.

It also comes with a OST, which is good, because I actually liked the music in the second game.

I may even purchase it if I can ever find it, along with trauma centre 2.
Posted 7/14/08

ojsinnerz wrote:


jette1221 wrote:


ojsinnerz wrote:

And second game is actually hard..... Around the first 20 chapters, it's pretty easy. But after that, Holy !#(@, it's goddamn hard.


Lol, so any news on the actual date the the NA version will be released? And dont give me that 4th quarter and stuff since that's about the only answer I get from other forums...


As of now, there isn't a definate release date. Atlus only mentioned that it'll come out in the fall.

It also comes with a OST, which is good, because I actually liked the music in the second game.

I may even purchase it if I can ever find it, along with trauma centre 2.


Haahhh... Figures... Damn Atlus for keeping the release date from me... Well, the OST is a good thing, though... They should also include exclusive posters of those hot babes, that'll make me happy... really, really happy .....
5097 cr points
Send Message: Send PM GB Post
23 / M / Canada, Vancouver
Offline
Posted 7/14/08

jette1221 wrote:


ojsinnerz wrote:


jette1221 wrote:


ojsinnerz wrote:

And second game is actually hard..... Around the first 20 chapters, it's pretty easy. But after that, Holy !#(@, it's goddamn hard.


Lol, so any news on the actual date the the NA version will be released? And dont give me that 4th quarter and stuff since that's about the only answer I get from other forums...


As of now, there isn't a definate release date. Atlus only mentioned that it'll come out in the fall.

It also comes with a OST, which is good, because I actually liked the music in the second game.

I may even purchase it if I can ever find it, along with trauma centre 2.


Haahhh... Figures... Damn Atlus for keeping the release date from me... Well, the OST is a good thing, though... They should also include exclusive posters of those hot babes, that'll make me happy... really, really happy .....




I would want one as well.

Well, it's certainly possible. They've done it with the new Izuna. I don't see why not.
Posted 7/14/08

ojsinnerz wrote:


jette1221 wrote:


ojsinnerz wrote:


jette1221 wrote:


ojsinnerz wrote:

And second game is actually hard..... Around the first 20 chapters, it's pretty easy. But after that, Holy !#(@, it's goddamn hard.


Lol, so any news on the actual date the the NA version will be released? And dont give me that 4th quarter and stuff since that's about the only answer I get from other forums...


As of now, there isn't a definate release date. Atlus only mentioned that it'll come out in the fall.

It also comes with a OST, which is good, because I actually liked the music in the second game.

I may even purchase it if I can ever find it, along with trauma centre 2.


Haahhh... Figures... Damn Atlus for keeping the release date from me... Well, the OST is a good thing, though... They should also include exclusive posters of those hot babes, that'll make me happy... really, really happy .....




I would want one as well.

Well, it's certainly possible. They've done it with the new Izuna. I don't see why not.


by that I'll assume that you bought the Jap version... Crazy, considering that the NA version is just around the corner....
548 cr points
Send Message: Send PM GB Post
30
Offline
Posted 7/14/08

upstart78 wrote:

there's a second one? cool.

the first one was okay and the VA is good for a DS cartridge. nothing special though. i liked hoshigami better.



thinking good
First  Prev  1  2  Next  Last
You must be logged in to post.