First  Prev  1  2  3  4  5  Next  Last
Ne Shufflers here?
Posted 8/16/08
what is it?
11519 cr points
Send Message: Send PM GB Post
22 / F / Nueva York
Offline
Posted 8/16/08
grr..i wish..
2546 cr points
Send Message: Send PM GB Post
26 / M / Sydney, Australia
Offline
Posted 8/16/08 , edited 8/16/08
You put on almost purely Malaysian vids for the Melbourne Shuffle. Nice....as in massive sarcasm.

For a better list of decent Shuffle vids, check out
http://www.melbshuffle.com/index.php?topic=18105.0
You may need to make an account, but nowadays, it's definitely a great place to learn about the Melbourne Shuffle.

The Melbourne Shuffle is a bit more than just movements, it's about the music, the atmosphere and other shit. To get into it, I recommend checking out the http://www.melbshuffle.com forum. Just shoving it out there, because the scene has degenerated a LOT due to stupid, uninformed little kids. Oh and Malaysians, crews and battling contradict what the Melbourne Shuffle is about, but whatever, it's part of Malaysian pop-culture or something now, which is a shame. Personally, I do not want the wrong idea to continue spreading.

http://shufflin.com is another good forum, though there isn't much activity there anymore, but definitely a lot of good stickied threads.
1108 cr points
Send Message: Send PM GB Post
25 / F / canned berries
Offline
Posted 8/16/08

Gabcom wrote:

You put on almost purely Malaysian vids for the Melbourne Shuffle. Nice....as in massive sarcasm.

For a better list of decent Shuffle vids, check out
http://www.melbshuffle.com/index.php?topic=18105.0
You may need to make an account, but nowadays, it's definitely a great place to learn about the Melbourne Shuffle.

The Melbourne Shuffle is a bit more than just movements, it's about the music, the atmosphere and other shit. To get into it, I recommend checking out the http://www.melbshuffle.com forum. Just shoving it out there, because the scene has degenerated a LOT due to stupid, uninformed little kids. Oh and Malaysians, crews and battling contradict what the Melbourne Shuffle is about, but whatever, it's part of Malaysian pop-culture or something now, which is a shame. Personally, I do not want the wrong idea to continue spreading.


you're shit at shuffling anyway...


RUNNNINNNGG MAN <33
Posted 8/16/08 , edited 8/16/08
Oh great, another "dance" move to add to the list.
2546 cr points
Send Message: Send PM GB Post
26 / M / Sydney, Australia
Offline
Posted 8/16/08 , edited 8/16/08

zomfg wrote:

you're shit at shuffling anyway...


RUNNNINNNGG MAN <33


Oh no you didn't.


nene817 wrote:

Oh great, another "dance" move to add to the list.


It's another style mate.
6499 cr points
Send Message: Send PM GB Post
24 / M / Minnesota
Offline
Posted 8/16/08
you should listen to some yoji biomehanika
4344 cr points
Send Message: Send PM GB Post
31 / M / auckland
Offline
Posted 8/17/08

imseaton wrote:

lol im in NZ broo
lol
n yea im still a starter and im still working on my kicks
n whats godskitchen?



lol me too i'm too noob at shuffling. godskitchen is a rave party. dude i went to the one last year there's so many hardout good shuffler there.
31055 cr points
Send Message: Send PM GB Post
25 / M / New Zealand, Auck...
Offline
Posted 8/17/08

zomfg wrote:


Gabcom wrote:

You put on almost purely Malaysian vids for the Melbourne Shuffle. Nice....as in massive sarcasm.

For a better list of decent Shuffle vids, check out
http://www.melbshuffle.com/index.php?topic=18105.0
You may need to make an account, but nowadays, it's definitely a great place to learn about the Melbourne Shuffle.

The Melbourne Shuffle is a bit more than just movements, it's about the music, the atmosphere and other shit. To get into it, I recommend checking out the http://www.melbshuffle.com forum. Just shoving it out there, because the scene has degenerated a LOT due to stupid, uninformed little kids. Oh and Malaysians, crews and battling contradict what the Melbourne Shuffle is about, but whatever, it's part of Malaysian pop-culture or something now, which is a shame. Personally, I do not want the wrong idea to continue spreading.


you're shit at shuffling anyway...


RUNNNINNNGG MAN <33


HAHA WOOO U SAYD IT SISTA!!

bt yea those are good melb shuffle forums
31055 cr points
Send Message: Send PM GB Post
25 / M / New Zealand, Auck...
Offline
Posted 8/17/08

supermalv wrote:


imseaton wrote:

lol im in NZ broo
lol
n yea im still a starter and im still working on my kicks
n whats godskitchen?



lol me too i'm too noob at shuffling. godskitchen is a rave party. dude i went to the one last year there's so many hardout good shuffler there.


lol omg im in auckland tooo ahhaa
lets gather our shuffler m8s n have a shuffle meet up ahahah
31055 cr points
Send Message: Send PM GB Post
25 / M / New Zealand, Auck...
Offline
Posted 8/17/08

kingraver92 wrote:

you should listen to some yoji biomehanika


oh yuss!!! i heard some yoji!!
its quite good lol
ill be sure to make anice mix tape with him in it
31055 cr points
Send Message: Send PM GB Post
25 / M / New Zealand, Auck...
Offline
Posted 8/17/08

Gabcom wrote:


zomfg wrote:

you're shit at shuffling anyway...


RUNNNINNNGG MAN <33


Oh no you didn't.


nene817 wrote:

Oh great, another "dance" move to add to the list.


It's another style mate.


yea ok i agree with u here
too bad most of aussie hates shuffle now
or atleast so i hear
cuz of some reason like... only mazza's do it
31055 cr points
Send Message: Send PM GB Post
25 / M / New Zealand, Auck...
Offline
Posted 8/17/08

JulieDavon wrote:

what is it?


read the first post sweet heart
7091 cr points
Send Message: Send PM GB Post
24 / M / where goodlooking...
Offline
Posted 8/17/08
2546 cr points
Send Message: Send PM GB Post
26 / M / Sydney, Australia
Offline
Posted 8/17/08

imseaton wrote:

yea ok i agree with u here
too bad most of aussie hates shuffle now
or atleast so i hear
cuz of some reason like... only mazza's do it


Aussies don't hate the shuffle, the old school ravers just hate what it's become. The scene is gradually becoming engulfed by little kids who see the Melbourne Shuffle as a dance to look good and to impress an audience with. With this comes crews and "battling", pretty much exactly as the scene has become over in Malaysia.
Nowadays if you look up "shuffling" on Youtube, you'd get a bunch of hardcore looking kids wearing hoodies "dancing" like they're having retarded muscle spasms or like they're trying to get rid of a fly + ant infestation by flailing their arms and stomping the ground. Not only that, they take the raver's PLUR mindset (Peace, Love, Unity, Respect) and shit on it with their battling each other using the Shuffle, as well as with their crew trend that gives off a sense of superiority amongst them.
Basically, the older generation of ravers/shufflers/"rockers" don't agree with crews and battling because it goes against what raving is all about. No one really hates the Shuffle, it's only a dance style..

Correct term is "muzza", they don't have much relation to the Shuffle except they're stereotypically lolworthy.
First  Prev  1  2  3  4  5  Next  Last
You must be logged in to post.