First  Prev  1  2  3  4  5  Next  Last
Hayate No Gotoku Censored words?
1583 cr points
Send Message: Send PM GB Post
22 / M / Eclipse No Sekai -_-
Offline
Posted 9/15/08
lol sorry if it's a dupe, but I've tried searching...

I just wanna know, All the Hayate Series I've watched are subbed by static subs and eclipse production.. and there are sooo many names like from Gundam and other anime are censored...

example:

Jet Stream Attack became Jet *** Attack and we can't listen to it..

are this censored parts created like a feature for the series or the fansubbers censored it?
3179 cr points
Send Message: Send PM GB Post
32 / M / Belgium
Offline
Posted 9/15/08
They prolly censor it theireself. Not like they have to obey any rules seeing it's fansubbing. It's one of the things I never got myself why they censored it.
Posted 9/15/08
i dunno.but i wonder that as well.
and they promote other animes as well!
haha.xD.
4560 cr points
Send Message: Send PM GB Post
34 / M / my Comfy chair
Offline
Posted 9/15/08
it makes me wonder wat those words are..............
i only know some of it but not all. lol!!
76131 cr points
Send Message: Send PM GB Post
F
Offline
Posted 9/15/08
yeah same here i wonder wat was that peep all about haha
4275 cr points
Send Message: Send PM GB Post
26 / M / I'll tell you if...
Offline
Posted 9/15/08
I'm pretty sure it's because they are referencing copyrighted material of which they have not received permission to use, and so thus the only way to use those terms is to censor parts of it or completely.
1583 cr points
Send Message: Send PM GB Post
22 / M / Eclipse No Sekai -_-
Offline
Posted 9/15/08
aww.... so this case isn't solved eh? fansubbers or geneon?! ahaha
1583 cr points
Send Message: Send PM GB Post
22 / M / Eclipse No Sekai -_-
Offline
Posted 9/15/08

trunks84 wrote:

They prolly censor it theireself. Not like they have to obey any rules seeing it's fansubbing. It's one of the things I never got myself why they censored it.


lol, correct ur spellings pl0x
5950 cr points
Send Message: Send PM GB Post
26 / M / Philippines
Offline
Posted 9/15/08
lol maybe they censored it because of copyright stuff
3179 cr points
Send Message: Send PM GB Post
32 / M / Belgium
Offline
Posted 9/15/08

KuzumiTaiga wrote:


trunks84 wrote:

They prolly censor it theireself. Not like they have to obey any rules seeing it's fansubbing. It's one of the things I never got myself why they censored it.


lol, correct ur spellings pl0x


Where? I don't even know if you're beeing sarcastic or not. Especially when you write spellings and pl0x. Lil kid...
4202 cr points
Send Message: Send PM GB Post
27 / M / Sweden
Offline
Posted 9/15/08 , edited 9/15/08
its because they make fun of other animes.
its just for fun. But it only make sense if you now which anime they're referring to.
The beep is just for people to notice these situations
4202 cr points
Send Message: Send PM GB Post
27 / M / Sweden
Offline
Posted 9/15/08 , edited 9/15/08

trunks84 wrote:


KuzumiTaiga wrote:


trunks84 wrote:

They prolly censor it theireself. Not like they have to obey any rules seeing it's fansubbing. It's one of the things I never got myself why they censored it.


lol, correct ur spellings pl0x


Where? I don't even know if you're beeing sarcastic or not. Especially when you write spellings and pl0x. Lil kid...


I think he meant "They prolly censor it theireself"

Should it be "They probobly censor it themselves"?
6717 cr points
Send Message: Send PM GB Post
M / Earth
Offline
Posted 9/15/08 , edited 9/15/08

KuzumiTaiga wrote:

lol sorry if it's a dupe, but I've tried searching...

I just wanna know, All the Hayate Series I've watched are subbed by static subs and eclipse production.. and there are sooo many names like from Gundam and other anime are censored...

example:

Jet Stream Attack became Jet *** Attack and we can't listen to it..

are this censored parts created like a feature for the series or the fansubbers censored it?


They are shown that way.


Hedbrant wrote:


trunks84 wrote:


KuzumiTaiga wrote:


trunks84 wrote:

They prolly censor it theireself. Not like they have to obey any rules seeing it's fansubbing. It's one of the things I never got myself why they censored it.


lol, correct ur spellings pl0x


Where? I don't even know if you're beeing sarcastic or not. Especially when you write spellings and pl0x. Lil kid...


I think he meant "They prolly censor it theireself"

Should it be "They probobly censor it themselves"?


No. It should be, "They probably censored it themselves".
1583 cr points
Send Message: Send PM GB Post
22 / M / Eclipse No Sekai -_-
Offline
Posted 9/15/08

BrylleNoGotoku wrote:


KuzumiTaiga wrote:

lol sorry if it's a dupe, but I've tried searching...

I just wanna know, All the Hayate Series I've watched are subbed by static subs and eclipse production.. and there are sooo many names like from Gundam and other anime are censored...

example:

Jet Stream Attack became Jet *** Attack and we can't listen to it..

are this censored parts created like a feature for the series or the fansubbers censored it?


They are shown that way.


Hedbrant wrote:


trunks84 wrote:


KuzumiTaiga wrote:


trunks84 wrote:

They prolly censor it theireself. Not like they have to obey any rules seeing it's fansubbing. It's one of the things I never got myself why they censored it.


lol, correct ur spellings pl0x


Where? I don't even know if you're beeing sarcastic or not. Especially when you write spellings and pl0x. Lil kid...


I think he meant "They prolly censor it theireself"

Should it be "They probobly censor it themselves"?


No. It should be, "They probably censored it themselves".



sorry for being sarcastic... but its a misspelling spree!

6717 cr points
Send Message: Send PM GB Post
M / Earth
Offline
Posted 9/15/08 , edited 9/15/08

KuzumiTaiga wrote:



Nah, doesn't matter. Anyway, I already answered your question.

"The references are already censored by the time the show was aired in Japan."
First  Prev  1  2  3  4  5  Next  Last
You must be logged in to post.