First  Prev  1  2  3  4  Next  Last
Post Reply Is R&B Dead???
Superstar Artist
13788 cr points
Send Message: Send PM GB Post
31 / F / In a recession
Offline
Posted 11/30/07
Maybe it's just me but i believe R&B has been reduced to nothing but f**k songs and i hate you bitch/n**** songs,,,,or I'm gonna take your girl/man........where is the good R&B where did the R&B artist go?
46288 cr points
Send Message: Send PM GB Post
28 / F / United States
Offline
Posted 11/30/07
I don't think so, it's out there, you got to find it. I'm not disagreeing with you, a lot of them lately have been those freaky kind of songs, lol. Like Corrine Bailey, Natasha Bendingfield, Lyfe, lol, trying to think of US artists, because I like listening to music all over, and there is a lot of songs out there that are R&B that are about other things than what you listed. But, I know those 3 I mentioned, they do have songs, not all of theirs songs, but a lot of their songs got has a message. Natasha Bedingfield might not be R&B, but she could be, she got soul, so does Joss Stone. Don't give up hope, it should not have to be our job to search for that good music, but it is, and most of the time it's fun. It's just now a lot of R&B songs are freaky, lol, you got to look pass those and find the real music.
CEO
24732 cr points
Send Message: Send PM GB Post
29 / M / Houston, TX
Offline
Posted 11/30/07
LYFE JENNINGS IS A BEAST 5 outta 5


but raja what is your definition of REAL R&B?
Superstar Artist
13788 cr points
Send Message: Send PM GB Post
31 / F / In a recession
Offline
Posted 11/30/07
Well to be honest I believe good R&B has to have soul to it.....it doesn't all have to be love but I do believe that there is no message in current R&B songs........And i'm not talking about Neo-Soul R&B.....I saying R&B like....lol for this Ciara maybe....R. Kelly sorry azz.....I even think Mary J. Blige has lost here edge a little bit so.....R&B to me is love music so to speak not just let's dance and f***........old school is the best R&B...but what happened to peeps like Jodeci,Silk,SWV,Total and etc......
CEO
24732 cr points
Send Message: Send PM GB Post
29 / M / Houston, TX
Offline
Posted 11/30/07
hmmmm....

-modern r&b - ciara & others... i agree its just fuck songs and club songs & i really like or i dont like this person anymore

-Kells musically a beast, as a person....he should be in jail

-MJB all artists eventually fall off especially when youve held down the game 10+ years...she'll be fine tho, plus she adapting to this younger generation, i sometimes forget shes not a young lady anymore, cuz she still sexy

-old school R&B was during a time when hip hop was relevant & purposeful so naturally the R&B complemented it....(sorry to use hip hop in reasoning)

Jodeci/ginuwine/SWV- is more subtle fuck music -- i dont know that much about everything these artists brought to the table cuz i was kind to young to listen to R&B much less appreciate it -- but wasnt it SWV who sung 'Weak' i think that song is about going downtown -- ima try at first not to be so explict

OVERALL EVERYTHING MUSICALLY WAS BETTER IN THE 90S -- HOW I DO MISS THE LATE 90S
Superstar Artist
13788 cr points
Send Message: Send PM GB Post
31 / F / In a recession
Offline
Posted 12/1/07
But yeah I forgot to add Alicia Keys......can't nobody touch here recently.....but personally I believe her single No One could be better........
9121 cr points
Send Message: Send PM GB Post
27 / M
Offline
Posted 12/1/07
"I'll take the B you can keep the R."
CEO
24732 cr points
Send Message: Send PM GB Post
29 / M / Houston, TX
Offline
Posted 12/1/07
LYFE JENNINGS = BEAST

how many times must i say it
Superstar Artist
13788 cr points
Send Message: Send PM GB Post
31 / F / In a recession
Offline
Posted 12/1/07
Okay damn it......you have forced me to comment on Lyfe........I like Lyfe's songs wonderful and meaningful......fufulling maybe.......but his voice is sorry to say very..........very...........interesting.....so it causes me to not like him but as discussed in the other forum I guess I should focus on the lyrics!
Superstar Artist
12460 cr points
Send Message: Send PM GB Post
102 / M
Offline
Posted 12/1/07

crasyjak wrote:

LYFE JENNINGS = BEAST

how many times must i say it


Hell yes.

Untouchable.

Undoubtedly my favorite R&B singer. He has powerful words in his songs.


Fan
517 cr points
Send Message: Send PM GB Post
28 / M / NYC
Offline
Posted 12/1/07
their plenty of good R & B artist out their that keep it alive. But the main one is R. kelly every song he drop is a hit. I havent heard one single by him that is actually horrible.
Superstar Artist
13788 cr points
Send Message: Send PM GB Post
31 / F / In a recession
Offline
Posted 12/1/07
R.Kelly are you serious........Double Up (the song) was horrible....it was disrespectful and hell I just didn't like it........Same girl was a cliche hit......after R. Kelly found out he could make "ghetto dramas" in a song he's stuck with the same method......I'm sick of R. Kelly.....HE NEEDS TO GO TO JAIL SO HE CAN GO BACK TO MAKING GOSPEL SONGS!!!!! lol!!!!!
Superstar Artist
3603 cr points
Send Message: Send PM GB Post
28 / M / Queens, New York...
Offline
Posted 12/2/07
R&B has been diluted by the mainstream like hip hop...........but it didn't dilute itself that bad. The mainstream market for R&B is more justifiable than the mainstream hip hop artists..........with the exception of T-Pain. Whenever there's a whack R&B artist that comes out, it usually lasts only one song (with the exception of T-Pain once again)..........unlike the mainstream hip hop market that happens to have an abundance of whack hip hop artists these days. So know, R&B isn't dying........but it's managing to hold it's own unlike hip hop music
46288 cr points
Send Message: Send PM GB Post
28 / F / United States
Offline
Posted 12/2/07

raja613 wrote:

But yeah I forgot to add Alicia Keys......can't nobody touch here recently.....but personally I believe her single No One could be better........


I like Alicia Keys, but I have to agree with you about the song and video. Doesn't cut it for me. I think if you are going to come back after a hiatus, you need to come back out with a bang, and I don't think that song has enough bang.
Posted 12/28/07
no R&B isnt dead but it kinda all sounds the same, & it kinda sounds like rap songs
First  Prev  1  2  3  4  Next  Last
You must be logged in to post.