First  Prev  1  2  3  4  Next  Last
Gran Torino
Posted 12/1/08
Well. . I'll copy and paste this to make it short. . .

Gran Torino is an upcoming drama film directed by and starring Clint Eastwood. Eastwood stars as a racist Korean War veteran who catches a Hmong boy trying to steal his 1972 Gran Torino. The film features a predominantly Hmong cast and will be released in 2008 in North America with a scheduled limited release for December 17. Gran Torino will have a wide release on January 16, 2009.
Walt Kowalski (Eastwood), a racist Korean War veteran, becomes increasingly unhappy at the influx of Hmong people to his neighborhood. After he catches Tao (Vang), a teenage Hmong neighbor, attempting to steal his 1972 Gran Torino as part of a gang initiation, the boy is forced by his tradition-oriented family to work for Kowalski in penance. Estranged from his children and grandchildren, and having just lost his wife, Kowalski gradually becomes friendly with Tao and his family, learning about Hmong culture. He attempts to protect Tao and his sister Sue (Her) from the gang.

Movie Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=9teLeXZ3XMU
Release on January 16, 2009.

The trailer doesn't seem very interesting, but if you can understand the story, it's perdy intense I think. The only thing really that I'm most interested is because Hmong people play a big big role in it. I'm surprised they're making a living now being in big movies besides those FOB movies XP! Hope this movie interests many other viewers besides myself!! ^_^
Kiki's Customer Support Service
Kiki 
100410 cr points
Send Message: Send PM GB Post
F / Nova Scotia
Offline
Posted 12/1/08
Sounds interesting enough. Youtube is being a poopoo head and won't work for me.
So I'll have to check out the trailer later on. Btw..This belongs in the drama section.
I've been itching to see a movie with Hmong culture/actors in it. O_O
Posted 12/18/08
Wow, this was actually a really good movie
Most of the parts are perdy true that I could agree with it
Some of these do happens, but not so sure about a "Cousin Rape" thing o.O
Yeah, I would say that those Hmong gangsters are perdy ghetto like that and they actually look worse than those in the film XP (This movie made them look too good)
Something I recommend people should watch!
4769 cr points
Send Message: Send PM GB Post
76 / M
Offline
Posted 12/19/08
WTF is a Ha mong?.........is that chinese for doggy style?
1127 cr points
Send Message: Send PM GB Post
23 / Vegas xd
Offline
Posted 12/19/08
clint looked gangster aha
4094 cr points
Send Message: Send PM GB Post
76 / M / Nippon
Offline
Posted 12/19/08

juspasby wrote:

WTF is a Ha mong?.........is that chinese for doggy style?


Lawl
Posted 12/19/08
Well, why not google it find out for yourself
And what the fuck? I never said ha mong
4720 cr points
Send Message: Send PM GB Post
65 / F / back in kame's arms
Offline
Posted 12/19/08
yusengkun-------- yes, you've written Hmong..............not ha mong................well some people have selective hearing , seeing , feeling............ what can you do..................
Posted 12/19/08
I know, absolutely nothing.
But who gives a damn
It's only the net 8P
I could care less
94 cr points
Send Message: Send PM GB Post
23 / F / rite here...
Offline
Posted 1/17/09
that movie is somewhat a total disgrase to us hmong ppl
286 cr points
Send Message: Send PM GB Post
33 / F / Virginia, USA
Offline
Posted 1/17/09
Overall the movie was really good. I think the Asian girl's acting could have been better. She was too cheesy for me.
2440 cr points
Send Message: Send PM GB Post
Offline
Posted 1/17/09

litto-chibi wrote:

that movie is somewhat a total disgrase to us hmong ppl


yeah!! thats what my friend said, she said that it was messed up because when the hmong people were having that traditional party and they cut off the whole chicken head, thats not what real hmong people do!! and so, i didnt care to watch it...

and before it was even coming out, my sister told me to go try out for a part in the movie (but at that time they hadnt figured out a name for it), i was like heck no!! i cant act...ehehe
1269 cr points
Send Message: Send PM GB Post
24 / F / Earth
Offline
Posted 1/17/09

juspasby wrote:

WTF is a Ha mong?.........is that chinese for doggy style?


no! HMONG! [spell H-M-O-N-G] means free people! dumbass.
14619 cr points
Send Message: Send PM GB Post
25 / F
Offline
Posted 1/17/09
yeah whats hmong i never heard of them?
are they chinese or laos?
94 cr points
Send Message: Send PM GB Post
23 / F / rite here...
Offline
Posted 1/17/09

Houa-Vang wrote:


litto-chibi wrote:

that movie is somewhat a total disgrase to us hmong ppl


yeah!! thats what my friend said, she said that it was messed up because when the hmong people were having that traditional party and they cut off the whole chicken head, thats not what real hmong people do!! and so, i didnt care to watch it...

and before it was even coming out, my sister told me to go try out for a part in the movie (but at that time they hadnt figured out a name for it), i was like heck no!! i cant act...ehehe


lol i no... i didnt even have to watch to know that it was gonna be messed up. all my frands was talking about how they was gonna go watch the movie n how great it was gonna be
First  Prev  1  2  3  4  Next  Last
You must be logged in to post.