First  Prev  1  2  Next  Last
Post Reply Orang2 Malaysia, sila baca nih!
Malaysian
8555 cr points
Send Message: Send PM GB Post
22 / F / Jrock no Sekai~
Offline
Posted 12/23/08
Korg baca ar forum nih :

http://www.friendster.com/forums/post/list/6/117

Aku nak tanya, apa pendpt korg?
Malaysian
4578 cr points
Send Message: Send PM GB Post
25 / F / somewhere on eart...
Offline
Posted 12/23/08

NikiWiki wrote:

Korg baca ar forum nih :

http://www.friendster.com/forums/post/list/6/117

Aku nak tanya, apa pendpt korg?


tak faham la....apa maksud nyer~~~ forum tu pasal apa??? byk sgt indon aku tak paham...terang kan skit cik niki~~~
Malaysian
8555 cr points
Send Message: Send PM GB Post
22 / F / Jrock no Sekai~
Offline
Posted 12/23/08

ieqah wrote:


NikiWiki wrote:

Korg baca ar forum nih :

http://www.friendster.com/forums/post/list/6/117

Aku nak tanya, apa pendpt korg?


tak faham la....apa maksud nyer~~~ forum tu pasal apa??? byk sgt indon aku tak paham...terang kan skit cik niki~~~


Aku pon x faham, tapi bahasa indon x byk beza ngan bahasa melayu...jadik aku paham arr sket2...diaorg tgh kutuk org Malaysia tuh! aku pun ade tulih gak kat forum tuh tapi aku kena bash terok...
Assistant Mod
26851 cr points
Send Message: Send PM GB Post
31 / M / Few kilometres fr...
Offline
Posted 12/23/08
citer budak. 2-2 sebenarnya sama teruk. tapi ia satu fakta yg kita jauh lebih advance dr diorang cuma mmg betul yg diorang cakap kita kekurangan sesuatu yg asli dr negara sendiri. byk sgt plagiarism.
Malaysian
36320 cr points
Send Message: Send PM GB Post
M / Malaysia
Offline
Posted 12/24/08
Banyak orang Malaysia dah tau pasal tu dan tak payah la layan mereka tu
Lagipun mereka yang menumpang negara orang
Malaysian
8555 cr points
Send Message: Send PM GB Post
22 / F / Jrock no Sekai~
Offline
Posted 12/24/08
tul,tul...aku nih ikut perasaan sgt ~_~
Malaysian
36320 cr points
Send Message: Send PM GB Post
M / Malaysia
Offline
Posted 12/24/08
Tapi aku pun nak tergelak bila malaysia nak bom, sedangkan malaysia mana layan bom
Malaysian
9927 cr points
Send Message: Send PM GB Post
27 / F / ~❤ in my heart ❤~
Offline
Posted 12/25/08
hu..bg ak...
xyah lyan sgt diorg tu..
kalo kte lyan, sme je r thap pemikiran kte ngn diorg...
mlut org mmg xley nk tutup pn..
mulut tempayn pn kte ley bkk2...
ni plak mulut org..huhuhu...
Malaysian
8555 cr points
Send Message: Send PM GB Post
22 / F / Jrock no Sekai~
Offline
Posted 12/25/08
aku rasa brsalah plak buat forum nih...
Malaysian
3360 cr points
Send Message: Send PM GB Post
24 / F / malaysia
Offline
Posted 12/25/08 , edited 12/25/08
tetapi dorang tetap x patut buat mcm tu...seolah-olah menjatuhkan lagi imej org indonesia .dahlah
org indonesia kebanyakannya dipandang rendah kat negara kite dorang macam lupe negara mane yg selalu tolong dorang bile ditimpe bencane...negara dorang susah nak maju sebab pemimpin banyak yg makan rasuah undang-undang ade tapi x pakai,budak pandai susah dapat biasiswa,klau x bayar yuran x leh ambik pekse,(klau kat sini bleh ambik pekse tp result kene tahan sampai habis bayar)yg kaya terlampau kaye,yg miskin terlampau miskin x de yg tolong...org indonesia sendiri yg cakap kat aku mase aku g sane baru-baru nie,nak melawat org kat penjare pun kene bagi duit...pendek kate kalau kat sini ade bende yg kite wat x yah bayar tp kat sane bende yg sepatutnye x yah bayar kene bayar.....aku dah selalu g sane....

p/s:mase aku g sane baru2 nie ramai gile org indonesia yg minat kartun upin dan ipin siap ade koleksi vcd lagi...sekurang -kurangnye kite bleh bangga sbb itukan 100% BUATAN ASLI MALAYSIA takde ciplak2.
Malaysian
36320 cr points
Send Message: Send PM GB Post
M / Malaysia
Offline
Posted 12/28/08

NIESAH wrote:

tetapi dorang tetap x patut buat mcm tu...seolah-olah menjatuhkan lagi imej org indonesia .dahlah
org indonesia kebanyakannya dipandang rendah kat negara kite dorang macam lupe negara mane yg selalu tolong dorang bile ditimpe bencane...negara dorang susah nak maju sebab pemimpin banyak yg makan rasuah undang-undang ade tapi x pakai,budak pandai susah dapat biasiswa,klau x bayar yuran x leh ambik pekse,(klau kat sini bleh ambik pekse tp result kene tahan sampai habis bayar)yg kaya terlampau kaye,yg miskin terlampau miskin x de yg tolong...org indonesia sendiri yg cakap kat aku mase aku g sane baru-baru nie,nak melawat org kat penjare pun kene bagi duit...pendek kate kalau kat sini ade bende yg kite wat x yah bayar tp kat sane bende yg sepatutnye x yah bayar kene bayar.....aku dah selalu g sane....

p/s:mase aku g sane baru2 nie ramai gile org indonesia yg minat kartun upin dan ipin siap ade koleksi vcd lagi...sekurang -kurangnye kite bleh bangga sbb itukan 100% BUATAN ASLI MALAYSIA takde ciplak2.


agree with you
Malaysian
1010 cr points
Send Message: Send PM GB Post
23 / F / Malaysia
Offline
Posted 1/7/09
Wow!!!

Ape yang orang tu merepek?
Ahahaha...aku paham ape yg diorng cakap tp aku x paham ape yang diorang maksudkan...
i don't care about it!!![jaatnye aku.....]

I LOVE WORLD
I LOVE MALAYSIA
I LOVE JAPAN
I LOVE KOREA......

I don't really love Indonesia walaupon otousan lahir kat sane!!!!!

diorang berdebat menangkan negara sendiri!!!!!
ohoho~
Posted 1/9/09
hurm..patotnya indonesia fikirlah rasional ke tak diaorg bwat forum cmtuh,
stakat nak jatuhkan negara orang aku rasa agak cetek la pemikiran dorg tuh,
baek bwat donno je ngan dowg,
kita xgaduh,
dunia pon AMAN
end of story:)
Posted 1/9/09
huhu...nk perang ja aku tengok..
melebih2 plak indon tu...
pi sana msok ja kodai x bli brg sroh pkasa..
pergh..
memang baka tol
Moderator
15556 cr points
Send Message: Send PM GB Post
21 / F / Malaysia,South Ea...
Offline
Posted 1/10/09
tp bakn ker kite nie boleh dikatekan brasal dri indon gak..well...sabah n sarawak berjiran gan indon soo x kn banyak bezanyer gak
First  Prev  1  2  Next  Last
You must be logged in to post.