First  Prev  1  2  3  4  5  6  7  8  Next  Last
Hana yori dango Vs. Boys before flower
1088 cr points
Send Message: Send PM GB Post
31 / F / next to the my se...
Offline
Posted 1/23/09 , edited 1/23/09
Hana Yori Dango VS. Boys Before Flower

ok so i know that the series Boys Before Flowers isnt done quite yet (well as of today that i am writing this) but it already has my friends and i debating which cast members we prefer

so tell me which one you would prefer for each f4 member and some of the main girls.. alot of you guys are thinking that im doing this off of looks but im doing it off as to how i came across the characters in the manga. i read the manga in japanese, and i dont know if people might have taken characters personality differently because the translations. If you know what i mean when japanese is translated into english is sounds soooo weird u dont even know.. lol


VS

~ i prefer the korean version of domyoji. in the series he is called goo joon pyo out of the (korean) f4 goo joon pyo is much taller and bigger in size and this makes him look more tougher which is the character that he is supposed to play. While the Japanese version domyoji is actually shorter then some of the (japanese) f4 members and he isnt as strong looking as goo joon pyo. Over all The korean goo joon pyo has a more masculine face and therefore looks more intimidating, i personally think he looks much better.
(thou u guys comment that i picked joon pyo cause his looks..yes that may be true.. but i like him because he is a gentleman.. yes yes i know that kinda ticks off the whole conflict between the main two actors)



VS

~ i prefer the japanese rui.. anyday.. everyday oguri shun!!! maybe this one im picking cause of looks.. but i think rui has this cool guy look instead of the quite guy cause in the korean version he really was just sitting down on the ground.. while like in this pic. oguri shun has this pose.. i dont know.. makes me think he knowns he's cool.. but even stilll OGURI SHUN



VS

~ i prefer the korean version.. he is sooooo cute!!! he is sooooo cute.. u cant see it in his picture but when u watch the drama... ok ok u guys say he isnt much of a playboy.. i think it depends on how u look at it.. there are women out there that are attracted to baby faces kim bum and then the ones with masculine faces the japanese version. i think its whichever one u are attracted to either baby face or masculine to be the playboy. I find babyfaces much cuter so i would think that babyfaced people are the playboys.



VS

~ i prefer the korean guy.. tho it was hard to decide.


VS


~omg the korean version girl is sooo ugly.. i mean here its ok.. but in the drama her hair is sooo ugly! how can goo joon pyo fall for her!!! and like makino is so much prettier.. she doesnt have a elegant pretty but a natural pretty...


VS

~korean version much better!!! her friend is so cute and pretty i can imagine the tea/ceramic guy falling for her. not saying that the japane version friend is ugly.. but i like the korean version friend more..


Tell me what u think! and by the way.. dont take the things i said personally
Oh one thing u guys mentioned! about the yelling.. well u should know that in korean dramas there are alot more yelling.. so if u dont watch alot of korean dramas u would be suprised.. but i kinda like korean dramas that way.. though hana yori dango's makino was different most japanese dramas u never hear the women raise her voice and thats what i hate about it. They make women seem like we cant raise our voice when were mad or whatnot. Another thing u guys mentioned is the music. Well about that.. there were some soundtrack that came out on cd's that were really good like the flavor of life and stuff.. but other then that i find japanese drama's background music corny .. while korean drama's either have top radio music in the background when the mood is happy and really dramatic music when its like the tense sense.. and i prefer that.. lol i guess i just prefer korean drama's over all.. LOL dont take me wrong.. and dont think im taking sides cause u guys must think im yay korea.. but i am from japan.. lol
14619 cr points
Send Message: Send PM GB Post
25 / F
Offline
Posted 1/23/09
everything of Hana Yori Dango i liked better
Inoue Mao i liked better cuz she was "actually" young when she starred in it and is cute and looks right for the role. acted well too
Matsujun i liked better cuz he played the role of tsukasa just better xD
Oguri Shun 100% becuz Rui in Korean version sucked, And shun is hot and can act better
Matsuda Shota played the playboy off better cuz in BBF kim bum doesnt even look like a playboy but more innocent.
Overall i just enjoy HYD more(: alot more
3450 cr points
Send Message: Send PM GB Post
25 / F
Offline
Posted 1/23/09
I actually like the korean cast better lol
2368 cr points
Send Message: Send PM GB Post
25 / F / California
Offline
Posted 1/23/09 , edited 1/23/09
JP VERSION!!!!!!!!!!!!!!!!
H.Y.D
always will

second is B.B.F
145 cr points
Send Message: Send PM GB Post
23 / F / USA
Offline
Posted 1/23/09
korean version
all the cast rock!!!!!
F4 ROCKS!!!!!!!
1604 cr points
Send Message: Send PM GB Post
26
Offline
Posted 1/23/09
Japanese HYD. I watched the punche scene...Really intense and you know why
2501 cr points
Send Message: Send PM GB Post
F / Chansung's ♥
Offline
Posted 1/23/09
Kim Bum is the best Soujiro!<3
61 cr points
Send Message: Send PM GB Post
Offline
Posted 1/23/09
Hana Yori dango is always my first and only choice. Even thousands people around me cheering for BBF (It is good and I like the OST), it doesn't matter because I 've fallen in love with HYD too deeply
550 cr points
Send Message: Send PM GB Post
26 / F / philippines
Offline
Posted 1/23/09
hana yori dango 4ever.
the makino korean ruins the drama she is effin ugly!!! inuoe mao is such a cutie
435 cr points
Send Message: Send PM GB Post
23 / F / in the u.s
Offline
Posted 1/23/09
BOYS BEFORE FLOWERS CAST IS SO BETTER!!!
except i am debating betweeen the girls and rui???
other than that boys before flowers KIM BUM!
533 cr points
Send Message: Send PM GB Post
27 / F / ***
Offline
Posted 1/23/09
I prefer the whole cast of Boys Before Flowers
7994 cr points
Send Message: Send PM GB Post
22 / F / Im ur lovely stal...
Offline
Posted 1/23/09
hana yori dango of course!!!!!in terms of acting i think the japanese cast is better and in physical appereance...what can i say jun matsumoto is soooo hot and mao (makino) she is really cute ..not su girly yet natural beauty and oguri shun well is just have the talents and the hot body.. and i agree that the 2 secondary characters of f4 are much better (but thats just my opinion) i do like korean version but hyd is my fav!
1604 cr points
Send Message: Send PM GB Post
26
Offline
Posted 1/23/09 , edited 1/23/09
I am watching HYD and at EPI 8 Domyoji makes me laugh (too funny) with the "Saturne" thing with his bad japanese. The other F3 are all laughing at him. The F4 have sooooooooooooooooooooooooooooooo much chemistry!! looks like they are real friends and they worry for Makino too (she has a lot of difficulties).
After Domyoji is so serious with his mother because he worry for Makino and what she (his mother) is doing at her. Good Job Jun.

Matsuda is so sexy in his traditional clothes when he and the F3 help Makino for the "Teen of Japan" thing. Kim Bum looks like a baby next to Matsuda Shota : unsure: (especially Matsuda was 20 at this time, like Kim Bum today).

And on your Pic I prefer Jun (look at his eyes' expression). Jun Pyo has maybe the look but he is not scary at all!! At the contrary he is nice. Someone even said "he is the perfect man". People are rooting fo him because of what he is (nice, cold, calm, cute look). So how can you tell he is the best Domyoji when he doesn't act like Domyoji at all (dancing/huging girls around for example. However Domyoji only accepts Makino) ?
1858 cr points
Send Message: Send PM GB Post
28 / F / Belleville IL
Offline
Posted 1/23/09
Wow you guys go for looks while I go like The BBF main girl acts just like the anime version she kicks him!!! I don't go for looks its how the actor acts in the drama so I pick the BBF main girl. HYJ kinda bored me but it was still good, in BBF the girl acts liked the tomboy we all know from the anime. But I agree on Rui but I liked the TW Drama's Rui better^^
2743 cr points
Send Message: Send PM GB Post
30 / F / St. Louis
Offline
Posted 1/23/09
I prefer Korean Domyouji, Japanese Rui, I like them both for Soujiro can't choose (Both so cute in their own way), and I think the Korean Akira's cuter than Abe. I felt like Abe was barely in HYD.

I like the Japanese Tsukushi better, she's prettier yet kind of tomboyish also. The Korean one's got bad hair and doesn't act all that tomboyish.

I like Yuki better than the best friend in the Korean one. The Korean one might be a bit prettier, but Yuki's much funnier.

And both Sakurako creep me out, although the Korean one a little more because of her looks.
First  Prev  1  2  3  4  5  6  7  8  Next  Last
You must be logged in to post.