First  Prev  1  2  3  Next  Last
Oricon : Japanese Coolest Woman
10873 cr points
Send Message: Send PM GB Post
36 / F / sabah
Offline
Posted 2/1/09
Oricon surveyed 600 women across four age groups, asking them which female celebrities they consider to be "kakkoii" ("cool"). The #1 answer was actress Miki Maya, followed by singer Namie Amuro and actress Yuki Amami.


1. Miki Maya


2. Namie Amuro


3. Yuki Amami


4. Ryoko Shinohara


5. Kaori Momoi


6. Makiko Esumi


7. Norika Fujiwara


8. Hitomi Kuroki


9. Anna Tsuchiya


10. Ryoko Yonekura
246 cr points
Send Message: Send PM GB Post
japan
Offline
Posted 2/1/09
hot milf...lol
946 cr points
Send Message: Send PM GB Post
darkroom
Offline
Posted 2/1/09
yay..miki maya-san got 1st place...
well she deserved it...
i watched her in cartoon kat-tun..she's nice person n cool...
i also watched her drama in attention please and shibatora..she's versatile..
14619 cr points
Send Message: Send PM GB Post
25 / F
Offline
Posted 2/1/09
Namie Amuro and Anna Tsuchiya is definitely cool
but mika nakashima should be on too(:
16213 cr points
Send Message: Send PM GB Post
22 / Canada
Offline
Posted 2/1/09
Oooooo...... They look cool.
186 cr points
Send Message: Send PM GB Post
26 / F
Offline
Posted 2/1/09
congratz miki maya.. i luv her.. lol.. she's got that something that makes me wanna watch her dramas.. lol
12723 cr points
Send Message: Send PM GB Post
Malaysia the land...
Offline
Posted 2/1/09
I don't know any of them
360 cr points
Send Message: Send PM GB Post
28
Offline
Posted 2/1/09
i only know namie amuro
7134 cr points
Send Message: Send PM GB Post
F
Offline
Posted 2/1/09

frogga wrote:

yay..miki maya-san got 1st place...
well she deserved it...
i watched her in cartoon kat-tun..she's nice person n cool...
i also watched her drama in attention please and shibatora..she's versatile..


Which episode was she on?

I love her in Giragira. I'm also happy that Namie made the list.
23952 cr points
Send Message: Send PM GB Post
24 / F
Offline
Posted 2/1/09
dunno them/.......
125 cr points
Send Message: Send PM GB Post
Offline
Posted 2/1/09
I totally agree with this list, although I don't know some of these lovely ladies. I love Maya Miki! She's a great actress; she can pull off the hard, stern character just as well as the frivolous air head. She's cool

Namie is cool too. There was a time when I didn't like her at all because I hated her image, and I thought anyone who gave rise to the ganguro girl is But she's matured, I think she's cool. Very admirable, raising a son on her own like that. Great voice.

I'm glad most of these ladies are a bit older. People get cooler with age hmm! And it gives them time to shed the cutesy image too :)

Agreed that Mika should be on the list too. And I also thought Koda Kumi had a reputation as being "ero-kakkoi" but she's not here!
Posted 2/1/09
i only know namie amuro.

#7 lol
Posted 2/1/09
omg!! i dont know any of them..xD
3398 cr points
Send Message: Send PM GB Post
21 / F
Offline
Posted 2/1/09
Miki maya awesome i love her i watched all her dramas she is awesomoe she reall deserves it!!!
7993 cr points
Send Message: Send PM GB Post
23 / F / United States
Offline
Posted 2/1/09
I think namie should have got number one. Namie amuro is so cool. but i'm still happy because she got #2.
First  Prev  1  2  3  Next  Last
You must be logged in to post.