First  Prev  1  2  Next  Last
Whats with colds making people faint?
4009 cr points
Send Message: Send PM GB Post
30 / M / Australia
Offline
Posted 5/14/07
So I've noticed in quite a few anime, that characters faint from a cold or flu.
Does this actually happen in real life?
Personally I've never felt like fainting or seen anyone faint from a cold.
5927 cr points
Send Message: Send PM GB Post
29 / F / World
Offline
Posted 5/15/07
IF one pushes their body in a weakened state to their limit, they do tend to pass out!! OF course one knows better than doing that, which is why one does not pass out!! next time you get a serious cold or the flu try doing hard labor with a high fever and no medicine, see how long your body can last!!!!!!!!

Omg if you however seriously try this, be prepared and do it with someone else, also there are risks to doing this, i dont know what they are, but they do pose health risks, ummm.......that's it
3334 cr points
Send Message: Send PM GB Post
30 / M / San Diego
Offline
Posted 5/15/07
I've never fainted from a cold, and i've never seen anyone faint from a cold. But, I agree with what kr1ms0n13 said. Push your body to the limit while in a weakened state, and you'll most likely pass out.
6067 cr points
Send Message: Send PM GB Post
25 / M / Philippines
Offline
Posted 5/15/07
In anime, colds are shown as fevers for some reason. Can't explain this...
8385 cr points
Send Message: Send PM GB Post
27 / F / Canada
Offline
Posted 5/15/07
i dont know.. maybe its because colds lead to fevers? O.O lol.
or perhaps sinus pains get soooo severe they just faint in pain xD
15809 cr points
Send Message: Send PM GB Post
M
Offline
Posted 5/15/07
Push urself while u have a cold?
I thought that was the way to go... the more you sweat the better ur cold gets right?

That's what i've been doing and hell, i seem to recover faster than my family.
(They all have the cold right now, I had it for like a day)
4009 cr points
Send Message: Send PM GB Post
30 / M / Australia
Offline
Posted 5/15/07

KuRRopT wrote:

Push urself while u have a cold?
I thought that was the way to go... the more you sweat the better ur cold gets right?

That's what i've been doing and hell, i seem to recover faster than my family.
(They all have the cold right now, I had it for like a day)


I always push myself when I have colds/flu-ishness as well, don't have time to be sick. Those japanese must get pretty nasty flus over there.


pootato wrote:
...or perhaps sinus pains get soooo severe they just faint in pain xD

lol
1235 cr points
Send Message: Send PM GB Post
22 / M / in a CT mental in...
Offline
Posted 2/11/08
dude if u r sick u nee water and if u dont drink u'll pass out
7621 cr points
Send Message: Send PM GB Post
24 / M / Destiny Islands
Offline
Posted 2/11/08
u can pass out....but y is there always a beach or hotspring episode...thats like they key to making an anime series complete...!
2227 cr points
Send Message: Send PM GB Post
57 / M / The research lab
Offline
Posted 2/12/08
Yep, colds seemed to be knocking folks down alot in Elfen Lied. That's some pretty strong colds, there.
111912 cr points
Send Message: Send PM GB Post
F / Earth
Offline
Posted 2/12/08
some anime scenes are just overacting i think... LOL
but in reality, you can't simply faint due to colds or flu...
5489 cr points
Send Message: Send PM GB Post
38 / 青の空
Offline
Posted 2/12/08
the only characters who don't faint or catch a flu are baka persons. haha

or so they say, idiots don't catch a cold. lol
18989 cr points
Send Message: Send PM GB Post
www.crunchyroll.com
Offline
Posted 3/18/09
Heatstroke and Dehydration causes you to pass out.
77589 cr points
Send Message: Send PM GB Post
25 / F
Offline
Posted 3/20/09
dunno
4578 cr points
Send Message: Send PM GB Post
116 / Christmas Island
Offline
Posted 3/20/09
its the trend cant u see
First  Prev  1  2  Next  Last
You must be logged in to post.