First  Prev  1  2  3  4  5  Next  Last
Post Reply Kelab Bahasa Melayu [马来语学会]
Posted 11/14/08
Saya benci subjek BM!!!!!!!!!!!! sy benci cikgu BM kat sekolah!!!!
xde sape yg nak ajar sy subjek BM~~~~~
kawan2 semua buat hal masing2
tahun depan dah nak PMR
please~someone in CR maybe can help me
improve this subject
I really weak with grammar and essay~~~~
Chaos Mod
11975 cr points
Send Message: Send PM GB Post
23 / M / At Secret Akatsuk...
Offline
Posted 11/14/08
mungkin awak terikut sangat lingua franca sklh awak.
Posted 11/14/08
what did u mean uchi?
Chaos Mod
11975 cr points
Send Message: Send PM GB Post
23 / M / At Secret Akatsuk...
Offline
Posted 11/14/08
panggil sy amir / madara
Chaos Mod
11975 cr points
Send Message: Send PM GB Post
23 / M / At Secret Akatsuk...
Offline
Posted 11/14/08 , edited 11/14/08
maksudnya kau tak berapa tekankan bm,tapi bahasa lain
Posted 11/14/08
habis memang saya x minat langsung subjek BM~ slalu dpt markah C or D dlm essay
Assistant Mod
26851 cr points
Send Message: Send PM GB Post
31 / M / Few kilometres fr...
Offline
Posted 11/14/08 , edited 11/14/08

mojakowiththesunflower wrote:

Saya benci subjek BM!!!!!!!!!!!! sy benci cikgu BM kat sekolah!!!!
xde sape yg nak ajar sy subjek BM~~~~~
kawan2 semua buat hal masing2
tahun depan dah nak PMR
please~someone in CR maybe can help me
improve this subject
I really weak with grammar and essay~~~~

kat krekotaku.com kita ade cikgu aemy. kalau nak mintak saya tolong pon boleh. tapi nasihat saya. bykkan membaca grammar(tatabahasa) & essay(karangan) lebih mudah belajar cara cam tu. kalau malas baca surat khabar baca kat utusan.com atau bharian.com



UCHIHAMADARAWARRIOR wrote:

mungkin awak terikut sangat lingua franca sklh awak.


jgn salah guna perkataan 'lingua franca'(bahasa yg diguna untuk behubung antara pihak yang tidak berkongsi bahasa yang sama atau bahasa ketiga atau tidak sama dengan bahasa ibunda)*pergh aku cakap menda ni kelakar tul! *serius balik*
tak boleh salahkan dia. macam ade org tu dr tadika sampai sekolah menengah pon tak reti2 jugak BI.
Posted 11/14/08
tapi dari dulu sy ni jenis x suke baca buku! lebih2 lagi kalau cikgu suruh bawa kamus dewan bahasa ke kelas, sy ada kamus dewan bahasa tapi x pernah sentuh sekalipun, aiyo lol ,saya x faham la apa Aegis cuba nak sampaikan kat Madara's quoter ???
Chaos Mod
11975 cr points
Send Message: Send PM GB Post
23 / M / At Secret Akatsuk...
Offline
Posted 11/14/08
aku faham

maksud aegis

maksudnya orang lain guna bahasa lain

tapi bila nak berlomunikasi ngan org melayu,

mereka guna bahasa malaysia.

sng citer org jerman guna bahasa malaysia bila nak berkomunikasi ngan rakyat tanah melayu.
.
tugas saya ialah aktifkan bende yang tak aktif
Chaos Mod
11975 cr points
Send Message: Send PM GB Post
23 / M / At Secret Akatsuk...
Offline
Posted 11/14/08
sekarang forum topik nie dah kembali aktif
Assistant Mod
26851 cr points
Send Message: Send PM GB Post
31 / M / Few kilometres fr...
Offline
Posted 11/14/08

mojakowiththesunflower wrote:

tapi dari dulu sy ni jenis x suke baca buku! lebih2 lagi kalau cikgu suruh bawa kamus dewan bahasa ke kelas, sy ada kamus dewan bahasa tapi x pernah sentuh sekalipun, aiyo lol ,saya x faham la apa Aegis cuba nak sampaikan kat Madara's quoter ???

kalau malas nak baca susahlah macam tu. there's nothing easy. nak berak pun susah tau kalau tak reti. hehehe


UCHIHAMADARAWARRIOR wrote:

sekarang forum topik nie dah kembali aktif


bukan forum...topik...hehehe
Chaos Mod
11975 cr points
Send Message: Send PM GB Post
23 / M / At Secret Akatsuk...
Offline
Posted 11/14/08
sama lar tu.
First  Prev  1  2  3  4  5  Next  Last
You must be logged in to post.