First  Prev  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  Next  Last
Post Reply Attack on Titan Discussions (Spoilers)
44052 cr points
Send Message: Send PM GB Post
21 / M / With Lucina
Offline
Posted 4/14/13
Episode 1 + 2:

Hmm, did AOT live up to the hype?
Hmm I enjoyed the first 2 episodes but I guess I started expecting a little more based on how people have been raving over this for so long
Still a pretty good show, will keep watching

also Mikasa is best character
133418 cr points
Send Message: Send PM GB Post
24 / M / Anime World
Online
Posted 4/14/13

Rito2Ru wrote:

also Mikasa is best character



Indeed.

I liked her character design when she got older in the second half as well.
44613 cr points
Send Message: Send PM GB Post
M/F - Michigan
Offline
Posted 4/14/13
I liked Mikasa the best as well... too bad she's not the main character. >.> And I liked her "adult" look too, smexy. :3
53967 cr points
Send Message: Send PM GB Post
the South Bay
Offline
Posted 4/14/13 , edited 4/14/13





The reasoning is simple.

Because... anime.

You can throw all kinds of assumptions into the mix to explain it, though. The first thing I thought when seeing those, whatever they call them, strapped to the soldiers hips was that there's no way they would ever actually work or be practical in a fight. You can find all kinds of things wrong in just about every anime if you really want to.


I know that its just anime .... but man , did the mangaka wrote that for people who dont think? I usually forgive certain shows like hpulley said , shot off our brains or check them at the door ,,, but when a show is like this I expect it be more intelligent

I also know what their contraption is for and it will be a spoiler if I say what their target is
,
25765 cr points
Send Message: Send PM GB Post
M / 七十七 / ミシガン
Offline
Posted 4/14/13 , edited 4/14/13
I must say I was quite impressed with the 1st 2 eps, though the bratty behavior from Eren was a little much for me, but that's why I'm so glad Mikasa was there a few times to straighten him out. Something tells me she's going to prove to be an awesome fighter.

Ep 2 Spoiler


hpulley wrote:

I like the show but I think this will be a "check your brain at the door and just enjoy it" kind of action anime...

Haha, yeah, I try to do that w/every anime I watch, otherwise I know I won't enjoy it as much. I think the trend is, the more anime a person watches, the harder it gets to do that and the more a person tries to analyze and make sense of every minute detail. I know I can be guilty of that sometimes.


20716 cr points
Send Message: Send PM GB Post
M
Offline
Posted 4/14/13 , edited 4/14/13


That is the usual reaction when people first read the manga.
47445 cr points
Send Message: Send PM GB Post
42 / M / Canada
Offline
Posted 4/14/13

suikojay wrote:

I must say I was quite impressed with the 1st 2 eps, though the bratty behavior from Eren was a little much for me, but that's why I'm so glad Mikasa was there a few times to straighten him out. Something tells me she's going to prove to be an awesome fighter.

Ep 2 Spoiler


hpulley wrote:

I like the show but I think this will be a "check your brain at the door and just enjoy it" kind of action anime...

Haha, yeah, I try to do that w/every anime I watch, otherwise I know I won't enjoy it as much.




I use my brain for anime like Shinsekai Yori and Psycho Pass where they are obviously trying to pass on some sort of moral, some ideals, ideas about the future, mankind, philosophy. Not sure we will get much philosophy in Titans but it looks like fun!

And we are only two episodes in. I really hope they will try to explain some of this further.
44613 cr points
Send Message: Send PM GB Post
M/F - Michigan
Offline
Posted 4/14/13
It would be nice if they explained how they built the walls so fast, why they havent developed better tech, why they forgot about tunnels as a safe escape route... where the giant titan came from... lol
25765 cr points
Send Message: Send PM GB Post
M / 七十七 / ミシガン
Offline
Posted 4/14/13 , edited 4/14/13

hpulley wrote:





17888 cr points
Send Message: Send PM GB Post
34 / M / Small Wooded town...
Offline
Posted 4/14/13

Avenz255 wrote:

Titans gotta eat too


do not read unless you really wanna know something else about the titans.
17513 cr points
Send Message: Send PM GB Post
29 / M
Offline
Posted 4/14/13
One thing that has stood out to me so far is that the Titans look very... human-like. Just bigger. And naked.

I can only wonder what their backstory is and how they came to be, since it seems like they "suddenly" came out of nowhere. Science experiment gone wrong?
53967 cr points
Send Message: Send PM GB Post
the South Bay
Offline
Posted 4/14/13 , edited 4/14/13
I knew there was gong to be an explanation what the tittans are eventually...but man

as Spock would put ,"that is illogical "....lol

must stop staring at computer
36558 cr points
Send Message: Send PM GB Post
F / Hotaru-verse
Offline
Posted 4/14/13
I really enjoyed the 2nd ep.. but I don't think I'll read this thread again. This is in the anime section.. right? I wish people would keep to the ANIME and not post what they've read in the manga here.. there are MANGA threads just for that! I didn't think I would have a problem reading "Spoilers" since I figured it would be about the anime and I've watched both episodes.. so I didn't think anything would be spoiled for me.. guess I was wrong.
44613 cr points
Send Message: Send PM GB Post
M/F - Michigan
Offline
Posted 4/14/13 , edited 4/14/13

iashakezula wrote:

I knew there was gong to be an explanation what the tittans are eventually...but man

as Spock would put ,"that is illogical "....lol


Kinda makes me think of Nausicaa and the Valley of the WInds... >.> *read darkphoenix spoiler* Now I am just curious to see how the shit hits the fan! lol


kizna-chan wrote:

I really enjoyed the 2nd ep.. but I don't think I'll read this thread again. This is in the anime section.. right? I wish people would keep to the ANIME and not post what they've read in the manga here.. there are MANGA threads just for that! I didn't think I would have a problem reading "Spoilers" since I figured it would be about the anime and I've watched both episodes.. so I didn't think anything would be spoiled for me.. guess I was wrong.


You have only yourself to blame for reading spoilers, no one forced you to. Also AOT manga is relevant to this thread for obvious reasons, so its not like we are talking about Photo Kano manga in here.
2262 cr points
Send Message: Send PM GB Post
18 / on the chair
Offline
Posted 4/14/13

kitsuneshoujo wrote:

I liked Mikasa the best as well... too bad she's not the main character. >.> And I liked her "adult" look too, smexy. :3


Actually, Mikasa is one of the three main characters. Her, Eren and Armin
First  Prev  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  Next  Last
You must be logged in to post.