First  Prev  1  2  3  4  5  6  7  8  Next  Last
Is English your first language?
2534 cr points
Send Message: Send PM GB Post
18 / M / Out of sight (But...
Offline
Posted 2/8/15
You bilingual people are lucky.. English is my first language, which I feel like I was pretty lucky for. But America has some problems, and I kinda wanna immigrate soon. And Japan happens to be a pretty good candidate, as far as I can see (for many reasons).

But first, I kinda have to learn Japanese (I suppose I could always do that after I'm in Japan, but that'd be too much of a limiting factor). Which I'm sure will be much easier once I know hiragana, katakana, and Japanese grammar. The only thing I'm worried about is kanji.. And my own willpower (suppose that makes 2 things, huh?)..
34 cr points
Send Message: Send PM GB Post
26 / M
Offline
Posted 2/8/15
English is my first language. For a brief time, I was semi fluent in Spanish but then I didn't speak or write a word of it for about 5 years and...yea. lol
You'd think I would've learned some Japanese by now after watching subbed anime for about 14 years now, but nope. Nada.
13805 cr points
Send Message: Send PM GB Post
Hideout #13
Offline
Posted 2/8/15

GayAsianBoy wrote:I've made a conscious decision to want


Wow! You're one really strong-willed man, man, lol, I mean, to make decision to want? Did it work? Ɑ: jk (:

3333 cr points
Send Message: Send PM GB Post
Offline
Posted 2/8/15
I don't really know, ever since I can remember I've spoken spanish and english fairly equally and now speak both languages very fluently. I wish I could learn japanese and french but I find it very difficult to concentrate so it's tough.
2223 cr points
Send Message: Send PM GB Post
27 / M / Malaysia
Offline
Posted 2/8/15
nope,cantonese is my mother tongue ,2nd mandarin,3rd malays,4th is english
i can actually speak english fluently,but i dont want to use it too much.
i m from a lower income chinese family,my dad send me to eng school[sort off] when i m 6
the thing is,in eng school,they dont teach any,not even a little bit of chinese language/literature stuff,i only can speak canto/mandarin,but i dont know how to write any chinese/kanji,i cant even write my own name in chinese,without a sample.
in my country,people like me is call 'banana'.yellow on the outside,white inside.
its feel kinda lame that i m a chinese,but i cant write my own name really,[a shameful display]....i rarely speak english,coz in a place where i live when i m a kid,speaking english in public is like 'showing off',i will get bullied and beat up.
i tried to not be a banana.thats y i dont speak english if i dont have to.
why cant all fruit is in the same colour? T_T
3499 cr points
Send Message: Send PM GB Post
27 / M / Near a peach tree.
Offline
Posted 2/8/15
English, but I'm quite good at Spanish, so far.
2352 cr points
Send Message: Send PM GB Post
22 / F
Offline
Posted 2/8/15
Yup, but even though English is my first language, I feel like it's not 'cause I STINK at it sometimes. ^^;;;;
7111 cr points
Send Message: Send PM GB Post
21 / M / Arkansas
Offline
Posted 2/8/15
English is my first and only language woo
un_key 
23095 cr points
Send Message: Send PM GB Post
40 / M
Offline
Posted 2/8/15
Oui
22647 cr points
Send Message: Send PM GB Post
F
Offline
Posted 2/8/15 , edited 2/8/15
Yeshhhhhh english is my first language~~
2132 cr points
Send Message: Send PM GB Post
40 / F / In my own world
Offline
Posted 2/8/15 , edited 2/8/15
Yes, my native language is English. I majored in Japanese in college and continue to learn it because it's good for my brain! And also because playing Fate/Stay Night Realta Nua (among other things) in Japanese is waay badass!
21 cr points
Send Message: Send PM GB Post
21 / F / NM, USA
Online
Posted 2/8/15
English is my first language. Currently learning Navajo, Spanish, and some Japanese.
53239 cr points
Send Message: Send PM GB Post
27 / M / Norway.
Offline
Posted 2/8/15
Not counting Norwegian sign-language...
English is my second language, though at this point I probably know it just as well- if not better than my first language which is Norwegian.

I'd like to learn Japanese, because out of all the non-english speaking countries, Japan is the one I'd most like to travel to.
22353 cr points
Send Message: Send PM GB Post
M / Holland
Offline
Posted 2/8/15
Dutch is my first language. Learned English just because it's bound to come in handy since it's for the most part used Worldwide. I'm currently in the middle of learning Japanese. So that's going to be my third language. I'll make it happen!

I slack alot on learning JP tho (─‿─)
29968 cr points
Send Message: Send PM GB Post
F
Offline
Posted 2/8/15
Yes, it was. I'm sorta bilingual, meaning that I can understand but I just can't speak (Urdu).
First  Prev  1  2  3  4  5  6  7  8  Next  Last
You must be logged in to post.