First  Prev  1  2  3  4  5  6  7  Next  Last
Post Reply Yet again funimation's forrums are down
41715 cr points
Send Message: Send PM GB Post
F
Offline
Posted 1/13/16

VZ68 wrote:


animegirl2222 wrote:
My friend I think tried using it once, and he was majorly disappoint. That's pretty much how he described the site in summary. A letdown. So he took to other methods quickly to avoid the annoyance of endless buffering.

Funi actually had a YouTube channel at one time where you could watch their content, but I think the episodes were all taken down and put on their crappy site, or ultimately, they left only the dubbed episodes up on YT, which are useless to me. I like a few early Funi dubs... but the most recent ones... loll, no. If they wanted to make a site, they could have at least make a decent one, invested some effort into it, chosen a video player that wasn't buggy as hell, and used servers that wouldn't go down on a moment's notice, but NO. Gotta get that $$.


It's a really bad laid out site to try and find anime as well.

Also Aaron Dismuke needs to be used less as a VA. Unlike Billy West who could voice a bunch of people https://youtu.be/rckKbQeVeAI
Aaron voices happy Aaron or bored Aaron and that's it.



Wait, has West ever done Japanese anime voiceovers, or has he just done western animation all this time? Either way, ive been watching subs for so long that it's weird every time I try and watch "new" dubs. The last "newer" Dub I tried watching was Free! Eternal Summer, which was Americanized as shit with "dude" and "bro" everywhere, and a lot of characters didn't have fitting voice actors. Funi would've just been better selecting some of the cast from the 50% Off gag dub to reprise their roles, especially in the case of Haru. The sad thing is that I really was a great fan of their Ouran dub and didn't mind some of their other older dubs but lately it's been… their output has been… mehhhhh…
10831 cr points
Send Message: Send PM GB Post
13 / F / California
Offline
Posted 1/13/16

animegirl2222 wrote:


Wait, has West ever done Japanese anime voiceovers, or has he just done western animation all this time? Either way, ive been watching subs for so long that it's weird every time I try and watch "new" dubs. The last "newer" Dub I tried watching was Free! Eternal Summer, which was Americanized as shit with "dude" and "bro" everywhere, and a lot of characters didn't have fitting voice actors. Funi would've just been better selecting some of the cast from the 50% Off gag dub to reprise their roles, especially in the case of Haru. The sad thing is that I really was a great fan of their Ouran dub and didn't mind some of their other older dubs but lately it's been… their output has been… mehhhhh…


I don't know if Billy has, I'd have to look it up, but it seems that most places just reuse a small group of people as their VAs. And in Funi's case, people that like the word "totes"
41715 cr points
Send Message: Send PM GB Post
F
Offline
Posted 1/13/16

VZ68 wrote:


animegirl2222 wrote:


Wait, has West ever done Japanese anime voiceovers, or has he just done western animation all this time? Either way, ive been watching subs for so long that it's weird every time I try and watch "new" dubs. The last "newer" Dub I tried watching was Free! Eternal Summer, which was Americanized as shit with "dude" and "bro" everywhere, and a lot of characters didn't have fitting voice actors. Funi would've just been better selecting some of the cast from the 50% Off gag dub to reprise their roles, especially in the case of Haru. The sad thing is that I really was a great fan of their Ouran dub and didn't mind some of their other older dubs but lately it's been… their output has been… mehhhhh…


I don't know if Billy has, I'd have to look it up, but it seems that most places just reuse a small group of people as their VAs. And in Funi's case, people that like the word "totes"


Wow, it's been a long time, I don't remember them frequently using that term in old dubs. I haven't watched a lot of them post 2011-2012 or so.
10831 cr points
Send Message: Send PM GB Post
13 / F / California
Offline
Posted 1/13/16

animegirl2222 wrote:
Wow, it's been a long time, I don't remember them frequently using that term in old dubs. I haven't watched a lot of them post 2011-2012 or so.


Yeah, they did kinda paint themselves into a corner with their dub of DxD, I am 110% sure Ddraig would never say "it can totes be done" and the whole "call Rias, Rias" issue never happened in the dub...since they had him call her Rias from the start.

If you haven't, you should watch ADV's Ghost Stories dub, zero fucks given and it's great.

https://youtu.be/SxJ4VWoeOzs
34924 cr points
Send Message: Send PM GB Post
21 / M / Florida
Offline
Posted 1/13/16
Why use Funi's forum when you have CR's forum?
Posted 1/13/16
So, does this mean I shouldn't subscribe to funimation? Any other legal website that picks up shows crunchy doesn't get? Yeah, Funimation forums have always been slow af... I imagine streaming is equally the same.
48603 cr points
Send Message: Send PM GB Post
23 / M / AZ
Offline
Posted 1/13/16
The entire website is terrible.
The app for the iPad is also pretty bad.
41715 cr points
Send Message: Send PM GB Post
F
Offline
Posted 1/13/16

VZ68 wrote:


animegirl2222 wrote:
Wow, it's been a long time, I don't remember them frequently using that term in old dubs. I haven't watched a lot of them post 2011-2012 or so.


Yeah, they did kinda paint themselves into a corner with their dub of DxD, I am 110% sure Ddraig would never say "it can totes be done" and the whole "call Rias, Rias" issue never happened in the dub...since they had him call her Rias from the start.

If you haven't, you should watch ADV's Ghost Stories dub, zero fucks given and it's great.

https://youtu.be/SxJ4VWoeOzs


eh, you won't find me watching dxd anytime soon, lol. the.... art.... of the series in general is a bit... offputting. not the kind of ecchi i want to see.
as for the ghost stories dub... oh my god, it's gold.

Apparently, they did this all because the anime was poorly received in Japan, so the dubbers were given free reign to do whatever they want lmao
36990 cr points
Send Message: Send PM GB Post
31 / M / Bellingham WA, USA
Offline
Posted 1/13/16
Funimation has had a stable and functional Roku app for the last several years. That's good enough for me to subscribe to their subtitle yearly plan.

I really couldn't care less about anything else going on with them.
Posted 1/13/16

Midgetaur wrote:

So, does this mean I shouldn't subscribe to funimation? Any other legal website that picks up shows crunchy doesn't get? Yeah, Funimation forums have always been slow af... I imagine streaming is equally the same.


Funimation video player is infinite times better than CR sucking dick video player is.
gsm642 
1431 cr points
Send Message: Send PM GB Post
Online
Posted 1/13/16
At least they fixed the IPv6 problem where you had to disable IPv6 just to get anything to work on their website
11505 cr points
Send Message: Send PM GB Post
Offline
Posted 1/13/16

animegirl2222 wrote:


VZ68 wrote:


animegirl2222 wrote:
Wow, it's been a long time, I don't remember them frequently using that term in old dubs. I haven't watched a lot of them post 2011-2012 or so.


Yeah, they did kinda paint themselves into a corner with their dub of DxD, I am 110% sure Ddraig would never say "it can totes be done" and the whole "call Rias, Rias" issue never happened in the dub...since they had him call her Rias from the start.

If you haven't, you should watch ADV's Ghost Stories dub, zero fucks given and it's great.

https://youtu.be/SxJ4VWoeOzs


eh, you won't find me watching dxd anytime soon, lol. the.... art.... of the series in general is a bit... offputting. not the kind of ecchi i want to see.
as for the ghost stories dub... oh my god, it's gold.

Apparently, they did this all because the anime was poorly received in Japan, so the dubbers were given free reign to do whatever they want lmao


OMG I found this funny at the start, but slowly it got more and more offensive, but still funny.

I'm sure most everyone on CR would get offended, since it's like so blatantly homophobic, racist (do you have any books written by black people?!), and whatever-the-word-is-for-discriminatory-to-religious-people. Basically it takes cheap dirty shots and SJW's would be all over it.

...but it's still funny ;D
23208 cr points
Send Message: Send PM GB Post
27 / M / Long Island
Offline
Posted 1/13/16
Is it just me, or is their website often a huge pain to navigate?
10831 cr points
Send Message: Send PM GB Post
13 / F / California
Offline
Posted 1/13/16

ChinaCat89 wrote:

Is it just me, or is their website often a huge pain to navigate?


No, it's not just you. I don't want to tell you how many loops last year I had to jump through to even get an account there.

Same credit card wouldn't work to buy a yearly upgrade, worked fine for monthly account, but not for a yearly upgrade.

10831 cr points
Send Message: Send PM GB Post
13 / F / California
Offline
Posted 1/13/16

animegirl2222 wrote:
eh, you won't find me watching dxd anytime soon, lol. the.... art.... of the series in general is a bit... offputting. not the kind of ecchi i want to see.
as for the ghost stories dub... oh my god, it's gold.

Apparently, they did this all because the anime was poorly received in Japan, so the dubbers were given free reign to do whatever they want lmao


Hell, the 3rd season art was a bit annoying to me as well heh, but yes, Ghost Stories is great.
First  Prev  1  2  3  4  5  6  7  Next  Last
You must be logged in to post.