Post Reply Rough Weather; House making "sounds"
VeggyZ 
2624 cr points
Send Message: Send PM GB Post
31 / M / North Dakota
Offline
Posted 7/10/16
See, I'm just posting because as I sit here and think about watching anime with the internet I still miraculously have, I can't help but wonder if my entire house and neighborhood aren't about to be leveled around me.

The last 2 mornings I woke up to debris all over the neighborhood, fences wrapped around utility poles, giant 25-30 foot trees almost laying on top of my car, and all the other hallmarks of a tornado touchdown.

Now, here I am today. I'm in a DEEP basement, more than 6 feet below ground level. All I can hear is a roar from all sizes of the house. A rumble, and ROAR, with water splashing all over the place. My room has flooded before, and while that leak is fixed it's still very possible that my window well fills up and my room ends up flooding again. That is, if the house doesn't tear down around me.

I've lived here all my life and yeah, we do get some crazy weather, but these storms the last 2, and now 3 days are insane! About 2 years ago we had an F3 tornado touch down in the center of our city. It destroyed quite a few buildings, and somehow not one casualty during the whole ordeal... but man it makes me nervous, hearing all this uh, chaos on the other side of my wall. Holy shit, haha... it's loud... it's almost like it's shaking the ground as well!

SO, if I'm not around for a while it's probably because I don't have a house left..! I love storms, they're stunning. They're pretty scary though...

Wish me luck! so that I might wake up to a post-apocalyptic wasteland as opposed to being ejected from my house by 200mph winds before that happens...! Not that I'll be sleeping with noise like this...

Do you get crazy weather where you live? What kind? We don't get hurricanes where I live, obviously, but we don't really need them. Winds last night were well within hurricane force... and I'm pretty sure they're close right now too.
17761 cr points
Send Message: Send PM GB Post
33 / M / outer wall, level...
Offline
Posted 7/10/16
well, used to live in yuma, az. we dont get much weather, but when we do, its usually the leftovers of a hurrucane from the gulf. mother of all storms, harriers flipped at the base, flooding and power loss for days in parts of the city. (water does not sink into the ground in the desert, it just stays there.) yeah, went through one, and the nieghbors trailer flipped and all that was left was the metal frame. scarry as hell.
10612 cr points
Send Message: Send PM GB Post
Online
Posted 7/10/16
Good luck with that. I think, after awhile, you don't really notice 'crazy' weather so much, wherever you live.

It should be said that it isn't the wind that makes a hurricane the comedy show it is, it's the whole package. Wind, rain, going on for hours or days at a time without stopping. Calming down for a few hours, and then BACK to hours or days of constant huffing and puffing. Tornadoes are just so hit and miss, it starts to feel personal, and weather shouldn't be playing favorites.
17170 cr points
Send Message: Send PM GB Post
53 / M
Offline
Posted 7/10/16
Hey good luck and stay safe. I've been in bad weather before but nothing like you're experiencing. Used to see cyclones on the coast every couple of years.

Remember it's ok if you have to drink your own urine
VeggyZ 
2624 cr points
Send Message: Send PM GB Post
31 / M / North Dakota
Offline
Posted 7/10/16
Ah, yeah I guess there was a tornado somewhere nearby. We couldn't see it out our windows, but it was difficult to see ANYTHING out the windows. It looks like the worst is over for now, though. That was getting pretty intense...

I figured, I'm used to storms, but when they come in like a lion like this one, damn! It's exciting, it gets my adrenaline pumping. I'd be so destroyed if my PC came face to face with that storm, though. I would literally rather face the elements myself than let my PC come into contact with them, haha.... is it messed up that this is my biggest concern during these...?

I didn't even have to drink my urine.
17170 cr points
Send Message: Send PM GB Post
53 / M
Offline
Posted 7/10/16

VeggyZ wrote:

Ah, yeah I guess there was a tornado somewhere nearby. We couldn't see it out our windows, but it was difficult to see ANYTHING out the windows. It looks like the worst is over for now, though. That was getting pretty intense...

I figured, I'm used to storms, but when they come in like a lion like this one, damn! It's exciting, it gets my adrenaline pumping. I'd be so destroyed if my PC came face to face with that storm, though. I would literally rather face the elements myself than let my PC come into contact with them, haha.... is it messed up that this is my biggest concern during these...?

I didn't even have to drink my urine.


Glad to hear it. It's weird following someone half way round the world as they are living through something 'live'.

Don't throw that urine away, it could come in handy sometime
11213 cr points
Send Message: Send PM GB Post
28 / M / Clinton, NY
Offline
Posted 7/10/16

nemoskull wrote:

well, used to live in yuma, az. we dont get much weather, but when we do, its usually the leftovers of a hurrucane from the gulf. mother of all storms, harriers flipped at the base, flooding and power loss for days in parts of the city. (water does not sink into the ground in the desert, it just stays there.) yeah, went through one, and the nieghbors trailer flipped and all that was left was the metal frame. scarry as hell.


I went to Yuma once, caught the 3:10 train...sorry couldn't resist.
17170 cr points
Send Message: Send PM GB Post
53 / M
Offline
Posted 7/10/16

kamaitachi5587 wrote:


nemoskull wrote:

well, used to live in yuma, az. we dont get much weather, but when we do, its usually the leftovers of a hurrucane from the gulf. mother of all storms, harriers flipped at the base, flooding and power loss for days in parts of the city. (water does not sink into the ground in the desert, it just stays there.) yeah, went through one, and the nieghbors trailer flipped and all that was left was the metal frame. scarry as hell.


I went to Yuma once, caught the 3:10 train...sorry couldn't resist.


LMAO
11213 cr points
Send Message: Send PM GB Post
28 / M / Clinton, NY
Offline
Posted 7/10/16


Glad someone appreciated it. Though of course I refer to the Glenn Ford version.
48449 cr points
Send Message: Send PM GB Post
23 / M / AZ
Offline
Posted 7/10/16
We just have dust storms in the Phoenix area.
Not too bad.
232 cr points
Send Message: Send PM GB Post
25 / F / Pennsylvania, USA
Offline
Posted 7/10/16
I wish you luck, Pennsylvania doesn't get too crazy with the weather, kinda boring, thinking of moving since the roads are never kept in good shape in most of the damned state, my poor old car is gonna die at this rate...
You must be logged in to post.