First  Prev  1  2  3  Next  Last
Post Reply BanG Dream! Girls Band Party! World Wide release
49190 cr points
Send Message: Send PM GB Post
M / Masachusetts
Offline
Posted 3/6/18 , edited 3/6/18
I can't wait for this game to get released this spring on IOS and Android.
I watched the anime on Crunchyroll http://www.crunchyroll.com/bang-dream

Games website https://bang-dream-gbp-en.bushiroad.com

BanG Dream! Girls Band Party! English Sub Trailer
https://youtu.be/ITZpLVBBjC0
49190 cr points
Send Message: Send PM GB Post
M / Masachusetts
Offline
Posted 3/13/18 , edited 3/13/18
Via Bang Dream Twitter https://twitter.com/bangdreamgbp_EN/status/973390652045107200


Some of you have heard the news and yes the game is planned for release in Singapore first in late March, soon to be followed by a worldwide* release in early April.


Early April, right after anime Boston. nice
15509 cr points
Send Message: Send PM GB Post
☆Land of sweets☆
Offline
Posted 3/13/18 , edited 3/13/18
i remember this game. decided not to play due to time and storage constraints.
49190 cr points
Send Message: Send PM GB Post
M / Masachusetts
Offline
Posted 3/29/18 , edited 3/29/18
Via Pre-registration email


Hi There!

We have good news to share! The English version of BanG Dream! Girls Band Party! is now available in Singapore on iOS and Android while the worldwide* launch will be on the April 4th, 2018. Pre-registration gift will be given out at the timing of worldwide launch.
Download from here: https://app.adjust.com/97ov4g

There’s only a week to go before everyone can get their hands on the English version of BanG Dream! Girls Band Party!!

Thank you so much for all your support and patience!

Do follow our social media accounts so you don’t miss any of our latest news.
Facebook: www.facebook.com/BanGDreamGBP/
Twitter: @bangdreamgbp_EN
Instagram: www.instagram.com/bangdreamgbp_en/
YouTube: www.youtube.com/BanGDreamGirlsBandParty

*excludes Japan, Korea, Mainland China, Taiwan, Hong Kong & Macao



Still have time to sign up before April 4th, 2018 for Pre-registration at https://bang-dream-gbp-en.bushiroad.com/ for the free 500 stars (to buy stuff in the game)
23540 cr points
Send Message: Send PM GB Post
28 / M / netherlands
Offline
Posted 4/4/18 , edited 4/4/18
loved the anime and loving the game, took way too long to release
7917 cr points
Send Message: Send PM GB Post
Offline
Posted 4/6/18 , edited 4/6/18
I'm a complete and utter noob at this game, and I have no previous knowledge of this franchise, but I'm already addicted to this game! Which is kinda bad because I've got quite a bit of work to do right now...
Anyway add me my ID is 189962
7419 cr points
Send Message: Send PM GB Post
Offline
Posted 4/10/18 , edited 4/10/18
I'm having fun with this, but saving all my stars for Moca's rate up (4 or 5 banners from now) is a pain.
7917 cr points
Send Message: Send PM GB Post
Offline
Posted 4/19/18 , edited 4/19/18
I've been contemplating on which card to save for because there's like a billion BUT I think I'll save for Saya's limited 4* because she's an absolute beauty and I cried when I saw her. It's probably gonna be a lot of saving since the card doesn't come out until like December but it'll be worth it. I might use a couple of pulls for KIria Kira Starmine Saya because...Saya but she's a permanent card so it's not like there'll be no chance I'll get her afterwards.

I'm gonna aim for 30000 stars for her (currently at ~6500 stars). I kinda want to pull for constellation ran as well (I've got a few tickets but idk if I should save them for Saya) and the card in my pfp (Misaki/Michelle's 1st 4*)...ugh, decisions, decisions...
This is gonna take a hella lot of self control...
Anyways I love Saya Yamabuki thanks for listening.
7419 cr points
Send Message: Send PM GB Post
Offline
Posted 4/19/18 , edited 4/20/18
I have a feel I'll be rerolling for the first Aya Maruyama 4* and truly start my game with that banner/event Pastel lineup.
30063 cr points
Send Message: Send PM GB Post
28 / M / - In a land far f...
Offline
Posted 4/21/18 , edited 4/21/18

animecrazy14 wrote:

I've been contemplating on which card to save for because there's like a billion BUT I think I'll save for Saya's limited 4* because she's an absolute beauty and I cried when I saw her. It's probably gonna be a lot of saving since the card doesn't come out until like December but it'll be worth it. I might use a couple of pulls for KIria Kira Starmine Saya because...Saya but she's a permanent card so it's not like there'll be no chance I'll get her afterwards.

I'm gonna aim for 30000 stars for her (currently at ~6500 stars). I kinda want to pull for constellation ran as well (I've got a few tickets but idk if I should save them for Saya) and the card in my pfp (Misaki/Michelle's 1st 4*)...ugh, decisions, decisions...
This is gonna take a hella lot of self control...
Anyways I love Saya Yamabuki thanks for listening.


How did you get the event 3* so easily? It seems like i'l be struggling to get it before the event is over, atleast if i want to keep my stars. Then again, my "hello happy world" team is just inching towards a b score..

I'm really glad that the game seems to support my decision, of choosing teams for events and songs based on bands. I'l have a team for each band with each member, no funny business here. (On a sidenote.. Tae is just the cutest thing ever... anyone else??)
7917 cr points
Send Message: Send PM GB Post
Offline
Posted 4/21/18 , edited 4/21/18

Pivitrix wrote:

How did you get the event 3* so easily? It seems like i'l be struggling to get it before the event is over, atleast if i want to keep my stars. Then again, my "hello happy world" team is just inching towards a b score..

I'm really glad that the game seems to support my decision, of choosing teams for events and songs based on bands. I'l have a team for each band with each member, no funny business here. (On a sidenote.. Tae is just the cutest thing ever... anyone else??)


I think it depends on the overall band power of your main band? There's quite a few factors affecting how many points and so on that you get. Having the specified members/attribute in your team helps a lot as well. At the beginning I started off with a pretty decent team because I was rerolling for Saya's 4* and ended up getting a couple of other 3* as well. I've kinda been lucky in the sense that the cards I have matched up to the attributes in the events (that's kinda not the case in this event). The way I've built up my team is that there's usually a couple of 2*s that give event bonuses and the rest are the strongest 3*s & my only 4*.
Also, make sure that you're playing on multi live at the highest room that you have available! Multi lives give a lot more event points than solo lives.
A lot of it is just constant grinding, which has been the case for this current event. I'm currently at ~100k pts (though that's probably because I was awake at like 3am which is when the events start for me) somehow, so I hope I can get the Misaki card tomorrow since I need to focus on studying.
30063 cr points
Send Message: Send PM GB Post
28 / M / - In a land far f...
Offline
Posted 4/22/18 , edited 4/22/18

animecrazy14 wrote:



Damn, good luck with that, hopefully it worked out alright. Is it just me or does it take longer to grind stars than it does to grind loveca? Especially seeing as there are 5 bands..(eventually 6?), me wanting to be a purist about my teams and all.

My cards are mostly crap, 1 star starters, a few 3*s and one 4*s, but these are spread out over different teams. I didn't think about re-rolling for the starter cards. Trying to scrape stars together for one more 10 pull right now. i'm not planning enough ahead to get stars for specific cards already.

Also, is there practically not merit to ranking up? except unlocking stories, general grind/resources gained from playing and such.
7917 cr points
Send Message: Send PM GB Post
Offline
Posted 4/24/18 , edited 4/24/18

Pivitrix wrote:


animecrazy14 wrote:

Damn, good luck with that, hopefully it worked out alright. Is it just me or does it take longer to grind stars than it does to grind loveca? Especially seeing as there are 5 bands..(eventually 6?), me wanting to be a purist about my teams and all.

My cards are mostly crap, 1 star starters, a few 3*s and one 4*s, but these are spread out over different teams. I didn't think about re-rolling for the starter cards. Trying to scrape stars together for one more 10 pull right now. i'm not planning enough ahead to get stars for specific cards already.

Also, is there practically not merit to ranking up? except unlocking stories, general grind/resources gained from playing and such.


Yeah, I'm feel like it takes longer to earn stars than love gems.
I only rerolled because I wanted my best girl's (Saya's) 4*, but I don't think it's a bad idea to try and to a pull for each new gacha, since that at least gives you a chance a getting some cards that'll give event boosts.
Well yeah, when you unlock stories you get stars (50 stars for each chapter, which is more than what SIF gives for the main stories) and I think you can increase the level cap of area items (which give boosts to band members/attributes) after unlocking all of the stories. I think you also get stars for every 10 levels. Once you reach level 51+ you get 10 flames when you level up instead of 3, which has been a big help in this current event for me.

36273 cr points
Send Message: Send PM GB Post
23 / M / U.S.A.
Offline
Posted 4/24/18 , edited 4/25/18


In band idol hell right now...
2750 cr points
Send Message: Send PM GB Post
19 / M / The Bay
Offline
Posted 4/25/18 , edited 4/25/18
I wanna play it, but ever since the last iOS update i can't. No matter what I do the slide notes always miss on release, so I guess I'll just wait for an update or get an ipad or something.
First  Prev  1  2  3  Next  Last
You must be logged in to post.